نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری:

حضور روحانیت در دفاع مقدس همراه با بصیرت عاشورایی بود

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری به نقش طلاب و روحانیون در مدیریت جبهه‌های جنگ اشاره کرد و گفت: حضور روحانیت در هشت سال دفاع مقدس با بصیرت عاشورایی همراه بود.
کد خبر: ۱۷۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵ - 28April 2014

حضور روحانیت در دفاع مقدس همراه با بصیرت عاشورایی بود

حجت الاسلام والمسلمین "علی معلمی" نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار دفاع مقدس در مازندران گفت: فرزندان این مرز و بوم با تأسی از سیره حسینی مسیر ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم را در پیش گرفتند.

وی با بیان اینکه فرهنگ عاشورایی پشتوانهای بزرگ برای ملت ایران در 34 سال اخیر بوده است، خاطرنشان کرد: پیشرفتهای امروز نظام اسلامی در سایه همین فرهنگ ارزشمند به دست آمده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فرهنگ عاشورایی امروز به عنوان یک فرهنگ غالب در عرصه جهانی تبدیل شده است، بیان داشت: ملت ایران در سایه این فرهنگ تعالی بخش در دنیا اقتدار و عظمت دارد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری ایثار و شهادت را یک فرهنگ متعالی در زمره عالی ترین مفاهیم الهی و نتیجه والاترین ارزشهای انسانی دانست و گفت: اگر رشادتها و خدمات شهدا و ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس نبود شرایط امروز کشورمان به گونه دیگر بود.

وی با بیان اینکه  بارزترین جلوههای ایثار و شهادت در دین تجلی پیدا میکند، تصریح کرد: این ارزش دینی آنقدر حائز اهمیت است که دین اسلام ایثارگری و شهادت طلبی را در راه تعمیق آرمانهای مذهبی تشویق کرده و بیشتر از هر چیز دیگری بدان پرداخته است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: استکبار جهانی باید بداند که ملت ایران و امت اسلامی هیچ هراسی از یاوه گوییها و تهدیدهای آنها ندارند و تنها در مسیری که خود انتخاب کردهاند گام بر خواهند داشت.

امام جمعه قائمشهر در بخش دیگری از سخنان خود به نقش طلاب و روحانیان در مدیریت جبهههای جنگ اشاره کرد و گفت: حضور روحانیت در هشت سال دفاع مقدس با بصیرت عاشورایی همراه بود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه روحانیت با حضور خود در جبهههای جنگ بر معنویت آن دوران افزود، ادامه داد: حضور روحانیت شرایط در جبههها را به گونهای دیگر رقم زد.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی بر ضرورت تبیین مناسب نقش روحانیت در هشت سال دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: آن طور که شایسته بوده هنوز نقش آفرینی طلاب و روحانیان در دفاع مقدس تبیین و تشریح نشده است.

وی شهادت را بالاترین هدیه الهی به بندگان صالح دانست و تصریح کرد: انسان فناپذیر با کسب معرفت و ایمان همچون شهدا به حیات جاودانه و ابدی خواهد رسید و آن هنگام رفتار و عمل انسان خدایی و ماندگار میشود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار