بازتاب مراسم تنفیذ ریاست جمهوری در رسانه های خارجی

مراسم تنفیذ ریاست جمهوری در روز گذشته با حضور مقامات ارشد کشوری و لشکری و همچنین برخی مهمانان خارجی برگزار شد و بازتاب های زیادی نیز در رسانه های خارجی داشته است.
کد خبر: ۱۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۷ - 05August 2013

بازتاب مراسم تنفیذ ریاست جمهوری در رسانه های خارجی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس،  طی مراسمی که روز گذشته در حسینیه امام خمینی (ره) با حضور مقامات ارشد کشوری و لشکری و همچنین برخی مهمانان خارجی برگزار گردید، مقام معظم رهبری حکم ریاست جمهوری دکتر حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور جدید کشورمان را تنفیذ کردند تا ایشان به طور رسمی کار خود را به عنوان رئیس جمهور آغاز نماید.


در این رابطه، در راستای تمرکز رسانه های خارجی به تحولات کشورمان در دوره پس از انتخابات ریاست جمهوری و گمانه زنی های مختلف در مورد نوع رویکرد دولت جدید ایران در رسانه های خارجی، مراسم تنفیذ رئیس جمهور جدید توسط مقام معظم رهبری نیز از جمله موضوعاتی است که مورد توجه رسانه های کشورهای خارجی قرار گرفته است.


در این رابطه "واشنگتن پست" امریکا در پوشش مراسم روز گذشته گزارش داد: رهبر ایران طی مراسمی در روز شنبه و قبل از برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری در مجلس، با اشاره به تحولات کشور و مشکلات و فرصت های پیش روی دولت جدید ایران، به طور رسمی ریاست جمهوری حسن روحانی را تایید کردند.
 

این خبرگزاری همچنین با پرداختن به حضور مهمانان خارجی از مناطق مختلف جهان در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری ایران، با اشاره ای کوتاه به رویکردهای سیاسی و اقتصادی حسن روحانی، به چگونگی پیروزی ایشان در انتخابات ریاست جمهوری و انتظارات موجود از دولت جدید ایران اشاره کرد.


خبرگزاری "راشا تودی" روسیه در گزارشی در رابطه با تنفیذ ریاست جمهوری حسن روحانی نوشت: حسن روحانی با تایید رهبر ایران کار خود را به عنوان رئیس جمهور آغاز کرد. این خبرگزاری با اشاره به قانون اساسی ایران به این موضوع اشاره کرد که فرد پیروز در انتخابات ریاست جمهوری در ایران باید طبق قانون اساسی با حکم تنفیذ رهبر ایران مورد تایید قرار گیرد.


خبرگزاری "رویترز" در پوشش مراسم روز گذشته، سخنان حسن روحانی را مورد توجه قرار داده و گزارش می دهد: حسن روحانی به عنوان ریئس جمهور جدید ایران که فردی میانه رو به شمار می رود طی سخنانی در مراسم روز گذشته قول داد تعاملی سازنده با دیگر کشورهای جهان برقرار نماید. این خبرگزاری در پوشش مراسم روز گذشته همچنین می افزاید: حسن روحانی که طی مراسمی و با تایید رهبر ایران به طور رسمی به عنوان رئیس جمهور این کشور کار خود را آغاز کند قول داد که تا حد توان برای حل مشکلات کشور تلاش نماید.


خبرگزاری "ترند" نیز در پوشش مراسم تنفیذ گزارش داد: طی مراسمی در روز گذشته با حضور مقامات ارشد ایران و همچنین برخی مهمانان خارجی برگزار گردید، حسن روحانی رئیس جمهور جدید ایران گفت برای ایجاد تعامل بهتر با همه کشورها تلاش خواهد کرد. این خبرگزاری همچنین به بخش دیگر سخنان حسن روحانی در مورد تحریم ها و تلاش وی برای رفع آنها اشاره کرد. در قسمتی دیگری از این گزارش با اشاره به قانون اساسی ایران به حکم تنفیذ ریاست جمهوری روحانی توسط مقام معظم رهبری اشاره شده و این حکم را به مثابه تایید ریاست جمهوری روحانی توصیف کرده است.


خبرگزاری "الجزیره" قطر در رابطه با مراسم تنفیذ روز شنبه به تایید رسمی ریاست جمهوری روحانی توسط مقام معظم رهبری پرداخت و گزارش داد: حسن روحانی پس از تایید رسمی رهبر ایران به عنوان رئیس جمهور جدید ایران جایگزین محمود احمدی نژاد شد.


این خبرگزاری پس از اشاره به حضور مهمانانی از کشورهای مختلف در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری و با بیان سخنان روحانی در این مراسم گزارش می دهد رئیس جمهور جدید ایران رفع تحریم ها و مشکلات معیشتی و تعامل سازنده با جهان را در اولویت دولت خود قرار می دهد.

نظر شما
پربیننده ها