معاون پژوهشی موسسه پیام آزادگان بیان کرد

ستاره های دنباله دار اثری فاخر در حوزه ادبیات دفاع مقدس کودک و نوجوان

فرزانه قلعه قوند از حضور 70 عنوان کتاب در نمایشگاه خبر داد و گفت: "ستاره های دنباله دار" از جمله کتاب های فاخر در حوزه ادبیات دفاع مقدس کودک و نوجوان محسوب می شود.
کد خبر: ۱۷۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۲ - 28April 2014

ستاره های دنباله دار اثری فاخر در حوزه ادبیات دفاع مقدس کودک و نوجوان

فرزانه قلعه قوند معاون پژوهشی موسسه پیام آزادگان در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس از حضور۷۰ عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب امسال خبر داد و افزود: ۶ عنوان از این کتابها جزو تازههای نشر هستند.

وی تصریح کرد: مجموعهای چهار جلدی تحت عنوان «ستارههای دنباله دار»  در حوزه کودک و نوجوان در نمایشگاه ارائه خواهد شد که در یک فرایند تخیلی زندگی واقعی بچههایی را روایت میکند در زمان جنگ به اسارت نیروهای عراق درآمدند. شخصیتهای داستان واقعی هستند اما اتفاقات و حوادث روی داده در آن حاصل تخیلات نویسنده خواهد بود.

قلعه قوند ادامه داد: جلد یک این کتاب با عنوان لک لکهای مهاجر، جلد دوم با نام دوست جیبی، جلد سوم با نام سنگ ریزهها و جلد چهارم با عنوان به خانه برمی گردیم از عناوین این مجموعه چهار جلدی است که خانم موژان نادریان آن را به رشته تحریر درآورده و از جمله کتابهای فاخر در حوزه ادبیات دفاع مقدس کودک و نوجوان محسوب میشود.

معاون پژوهش موسسه پیام آزادگان بیان کرد: کتاب «زخم عشق» نوشته سرفراز عبداللهی روایتی از اردوگاه کمپ۷ است. کتاب «۱۷ سالگیم» نیز نوشته احمد یوسفزاده براساس خاطرات حسین تاجیک یکی از همان ۲۳ اسیر کم سن و سالی است که برای استفاده تبلیغاتی آنان را به نزد صدام بردند اما به دلیل هوشمندی بالای این رزمندگان تمام نقشههای تبلیغاتی آنان با شکست مواجه شد.

وی با بیان اینکه دو کتاب تجدید چاپ خواهند شد، افزود: کتاب «سه هزار روز در اسارت» نوشته آقای نوری است که ماجرای اتفاقات و حوادث زمان اسارت در اردوگاهها و دیدار با صلیب سرخ را با زبان خودش بیان میکند. کتاب «حجت اسلام» نیز شامل خاطرات آزادگان از حجت الاسلام ابوترابی به نگارش درآورده است. این کتاب با ویرایش تازه و اضافه کردن خاطرات جدید تجدید چاپ خواهد شد.

قلعه قوند افزود: کتاب «حجت اسلام» از پرفروشترین کتابهای پیام آزادگان بوده است که قسمتی از آن به خاطرات خود مرحوم ابوترابی و خانواده ایشان اختصاص یافته می یابد.

معاون پژوهشی موسسه پیام آزادگان از برگزاری مسابقه ده روز ده پیامک در طول نمایشگاه خبرداد و افزود: محوریت این مسابقه براساس کتاب «منشور پاکی و آزادگی» است که مربوط به مجموعه سخنان حجت الاسلام ابوترابی در اردوگاهها و خاطرات ایشان میشود.

بیست وهفتمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران از ۱۰ تا ۲۰ اردیبهشت ماه سال جاری در مصلی امام خمینی (ره) برپا میشود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار