در بازدید معاون فرهنگی سپاه از سیما فیلم مطرح شد

تقدیر مقدم‌فر از ساخت سریال‌های "سرداران شهید" دوران دفاع مقدس

معاون فرهنگی سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی در بازدید از مرکز سیما فیلم، از اهتمام ویژه این مرکز برای ساخت سریال‌های سرداران شهید دوران دفاع مقدس تقدیر کرد.
کد خبر: ۱۷۴۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۶ - 28April 2014

تقدیر مقدم‌فر از ساخت سریال‌های

 به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "حمیدرضا مقدمفر" معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه جمعی از کارشناسان این معاونت با حضور در مرکز سیما فیلم به بازدید از این مجموعه و گفتوگو با محمدرضا معصومزادگان، مدیر عامل سیما فیلم و جمعی از مدیران و اعضای شورای سیاستگذاری این مرکز پرداخت.

در این دیدار معصومزادگان به شرح برخی از فعالیتهای مرکز سیما فیلم در ساخت پروژههای فاخر و الف ویژه پرداخت و توضیحاتی از روند طی شده در ساخت سریالهای زندگی «سلمان فارسی»، «پوریای ولی»، «خواجه نصیرالدین طوسی» و برخی دیگر از مشاهیر و مفاخر ایران اسلامی و سرداران شهید دوران دفاع مقدس بیان کرد.

معصومزادگان همچنین در این دیدار بر اهمیت بیان به زبان تصویر مجاهدتهای رزمندگان دوران دفاع مقدس و مبارزان سالهای انقلاب در تلویزیون تأکید کرد و گفت: بیشترین چیزی که در ساخت پروژههای فاخر به آن نیاز احساس میشود، محتوا و فیلمنامههای قوی است که تصور میکنیم به جهت غنایی که در چند سال اخیر در زمینه ادبیات داستانی و مستندهای روایی در حوزه ادبیات دفاع مقدس شاهد آن هستیم، میتوانیم در آینده شاهد خلق آثار ارزشمندی در عرصه فیلم و سریال هم باشیم.

در ادامه این دیدار حمیدرضا مقدمفر، معاون فرهنگی سپاه پاسداران با بیان این مطلب که ورود سیما فیلم در ساخت سریالهایی با مضمون زندگی سرداران شهید دوران دفاع مقدس قابل تقدیر است، گفت: در حوزه سینمای دفاع مقدس کارهای زیادی انجام شده اما آثار فاخر و ماندگار کمتر صورت گرفته است. رویکرد سیما فیلم و اولویتهای این مرکز درباره انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را باید گامهای بلندی در راستای تولید آثار فاخر دراین زمینه دانست و از آن حمایت کرد.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران در تولید مجموعههای دفاع مقدسی بر دو بخش نظامی و لوجستیکی در کناربخش محتوایی و فیلمنامهای تاکید کرد و اظهار داشت: در نمایش زندگی سرداران شهید دوران دفاع مقدس صرفا نباید به بعد نظامی و چریکی آنها پرداخت بلکه با نمایش وجوه عارفانه و عاشقانه این بزرگان در رفتار فردی و زندگی شخصی، باید به همه ابعاد شخصیتی آنها توجه کرد.

مقدمفر، سردار شهید حسن تهرانی مقدم را نمونهای از یک قهرمان ملی خواند و گفت: برای مثال در خصوص ساخت سریالهایی پیرامون زندگی شهدا، شهید تهرانیمقدم یکی از آن سرداران پارسا و بیادعایی است که زندگی او به عنوان یک قهرمان ورزشی، دانشمند علمی، سردار نظامی و یک شخصیت عرفانی دارای ابعاد متعددی است و پرداخت به زندگی ایشان باید در همه زمینهها مورد مداقه و تحقیق قرار گیرد. چنین قهرمانانی اگر در ترازی قابل قبول به جامعه معرفی شوند، نسل امروزی به صورت جدی با آنان ارتباط برقرار کرده و سیره و مدل زندگی آنان راهگشای مسیر زندگی بسیاری از ما خواهد بود.

مقدمفر در ادامه ضمن تقدیر معاونت فرهنگی سپاه پاسداران از سیما فیلم به جهت اقدام برای تولید سریالهایی در خصوص زندگی سردارانی همچون شهید چمران، شهید باکری، فرمانده جاوید الأثر حاج احمد متوسلیان افزود: در شخصیتپردازی درباره این سرداران باید نگاهی واقع گرایانه داشت و از تصویرسازی افسانهای درباره آنها پرهیز کرد. برای نمونه در ساخت سریال شهید چمران که اعلام داشتید، باید فصل مربوط به زندگی علمی ایشان در آمریکا، پررنگ شود تا نسل جوان تصور نکند که ایشان تنها یک چریک جنگی بود بلکه ابعاد علمی و عرفانی شخصیت ایشان هم باید به صورت دقیق نمایش داده شود.

معاون فرهنگی سپاه درادامه گفت: در آرشیو مراکز حفظ آثارو نشر ارزشهای دفاع مقدس و آرشیو همین صدا و سیما مستندهایی ازآن دوران موجود است که تا کنون از تلویزیون پخش نشده و انتشار آنان میتواند فصلهای دیگری از دفتر حماسه و مقاومت را رقم بزند که در جای خود تأثیرات شگرفی خواهد داشت.

مقدمفر با اشاره به عنوان سال جدید مبنی بر «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» رویکرد سیما فیلم در ساخت سریال در خصوص زندگی سرداران شهید را حرکتی ارزنده در احیای ارزشهای دفاع مقدس، ارائه الگوهای مقاومت جهادی، نمونههای علنی و عینی از قهرمانانی توصیف کرد، که معرفی آنان به نسل امروز میتواند تأثیرات شگرف و قابل تأملی داشته باشد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار