بعد از تعطیلی سفارتخانه ها؛

امریکا 22 کنسولگری خود را تعطیل کرد

در پی تصمیم دولت امریکا در مورد تعطیل نمودن 21 سفارتخانه خود در کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال افریقا، وزارت خارجه این کشور 22 کنسولگری خود را نیز در کشورهای منطقه تعطیل کرد.
کد خبر: ۱۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۲ - 05August 2013

امریکا 22 کنسولگری خود را تعطیل کرد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، پس از هشدارهای دولت امریکا در رابطه با احتمال وقوع حملات تروریستی علیه شهروندان و یا منافع این کشور در منطقه خاورمیانه و شمال افریقا که منجر به تعطیلی 21 سفارتخانه آن در منطقه شد، وزارت خارجه امریکا اعلام کرد 22 کنسولگری خود را نیز در کشورهای منطقه تعطیل کرده است.

گفتنی است در حالی امریکا کنسولگری های خود در کشورهای اسلامی منطقه از شمال افریقا تا غرب و جنوب آسیا را در روز یکشنبه تعطیل کرد ولی به گفته یکی از مقامات ارشد وزارت خارجه این کشور این احتمال وجود دارد که این کنسولگری ها در دیگر روزهای هفته نیز تعطیل اعلام شوند.

به گزارش "سی ان ان" امریکا، یک مقام بلندپایه وزارت خارجه امریکا با اشاره به این موضوع که نگرانی از تهدیدات تروریستی علیه امریکا علت تعطیل کردن سفارتخانه ها و کنسولگری های امریکا در کشورهای اسلامی به شمار می رود بر این نکته تاکید کرد طبق اطلاعات کسب شده توسط نهادهای امنیتی امریکا، بیشترین تهدید برای امریکا در روزهای اخیر در یمن وجود دارد.

به گفته این مقام امریکایی در روز گذشته اقدامات امنیتی زیادی در اطراف سفارتخانه امریکا در یمن اتخاذ شده بود به نحوی که 12 تانک در اطراف سفارت مستقر شدند ولی با توجه به تهدیدات پیش رو، اقداماتی نیز برای تامین امنیت کنسولگری امریکا در این کشور پیش بینی شده است.

در این رابطه گفتنی است هر چند امریکا به دلیل آنچه تهدیدات تروریستی اعلام کرد سفارتخانه ها و پس از آن کنسولگری های خود را تعطیل نمود ولی جزئیاتی از چگونگی کسب اطلاعات در مورد تهدیدات پیش رو و چرایی وجود تهدیدات علیه منافع امریکا در کلیه کشورهای منطقه منتشر نکرده است.
 

نظر شما
پربیننده ها