ورود نیروی دریایی سوریه سرنوشت جبهه لاذقیه را تغییر داد

ارتش سوریه در حالی بسیاری از سرکرده‌های گروه‌های مسلح را در شمال سوریه به خاک افکنده است که ورود نیروی دریایی سوریه ضربه غافلگیر کننده و واکنشی به دخالت ترکیه درحمایت از تروریست‌ها محسوب می‌‌شود.
کد خبر: ۱۷۵۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۶ - 29April 2014

ورود نیروی دریایی سوریه سرنوشت جبهه لاذقیه را تغییر داد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از خبرگزاری لبنانی آسیا، منابع وابسته به مخالفان سوری ساعاتی قبل از کشته شدن "ابوالاقصی المصری" در منطقه کسب در حومه لاذقیه و "ابومهند الجزراوی" با تابعیت سعودی و "ابومعاذ السوری" مسئول هماهنگی کسب و نیز فرمانده گروه چچنیها ملقب به قصاب ارمنیها خبر دادند.

این در حالی است که ارتش سوریه طی عملیاتی در منطقه السمرا در حومه لاذقیه پس از درگیریهای شدید به پیشرویهای مهمی دست یافت.

بر اساس اطلاعات دریافتی عملیات نیروی دریایی سوریه با حمایت نیروی زمینی در حومه لاذقیه و حملات شدید موشکی و توپخانهای به گروههای مسلح در السمرا سبب عقب نشینی گروههای مسلح از حومه شرقی السمرا و گرفتار شدن آنها در کمین ارتش سوریه در در اطراف السمرا شد.

این در حالی است که سامانههای دفاع هوایی سوریه به منظور ممانعت از هر تلاش ترکیه برای حمایت از گروههای مسلح در شمال سوریه به شدت فعال هستند.

عملیات نیروی دریایی سوریه دستاورد مهمی از سوی ارتش سوریه دستاورد مهمی محسوب میشود که سبب بازپس گیری موقعیت مهم موسوم به ۴۵ و جدا کردن منطقه چالما و شکست حمله به سوی قسطل معاف از سوی گروههای مسلح شد. این عملیات در واقع واکنشی به دخالت ترکیه در ۲۱ مارس گذشته محسوب میشود.

نظر شما
پربیننده ها