حجت الاسلام صدیقی:

قضات باید با بازدیدهای مکرر از زندانها به مشکلات زندانیان رسیدگی کنند

مشاور عالی رئیس قوه قضائیه گفت: قضات باید با بازدیدهای مکرر خود از زندانها و سرکشی از زندانیان با اخلاق خوب و رفتار حسنه، به مشکلات زندانیان رسیدگی کنند.
کد خبر: ۱۷۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۷ - 30April 2014

قضات باید با بازدیدهای مکرر از زندانها به مشکلات زندانیان رسیدگی کنند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجت الاسلام "محمد کاظم صدیقی" امام جمعه موقت تهران سه شنبه در جمع قضات و پرسنل دستگاه قضایی و سازمانهای وابسته به قوه قضائیه در استان هرمزگان اظهار کرد: قضات همچنین باید نسبت به خانوادهها و کانون آنها حساس باشند و در ایجاد فرهنگ صلح و سازش و ذات البین تلاش کنند.

وی ضمن اشاره به وظیفه سنگین و خطیر قضات آنان را در حکم طبیبی خطاب کرد که مسئله هدایت و نجات انسانها و رسیدگی به جامعه را برعهده دارد و تصریح کرد: در علوم انسانی تشخیص قاضی است که نقش هدایت و معالجه را ایفا مینماید.

مشاور عالی رییس قوه قضاییه بیان کرد: قضات و پرسنل دستگاه قضایی در استان هرمزگان سنگربانان عدالت در خطه نیلگون خلیج فارس هستند و همه باید قانون را همراه با اخلاق و برخورد خوب و مناسب اجرا کنند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به قرآن و احادیث آن گفت: همه ما باید مراقب اعمال و رفتار خود باشیم زیرا برخی گناهان مثل ربا و رشوه بسیار گناهان بزرگی هستند به گونهای که خداوند گرفتن حتی دو درهم رشوه را مساوی با کفر دانسته است.

حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه شیطان در سه جبهه بیشترین موفقیت را دارد که باید مراقب باشیم، بیان داشت: اول در خصوص خلوت زن و مرد نامحرم، دوم در موقع عصبانیت زمانی که آتش خشم برافروخته میشود و سوم در هنگام قضاوت، زیرا هنگام حکم کردن باید مراقب قلم خود باشیم چون شیطان در این لحظه بسیار وسوسه میکند و میخواهد با قلم خودتان، شما را به قعر آتش جهنم ببرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار