معاون اول رئیس قوه قضائیه تشریح کرد

علت مقاومت برخی از زندانیان در برابر بازرسی از بندها

معاون اول رئیس قوه قضائیه با اشاره به کاهش آمار زندانیان گفت: افرادی که در برابر بازرسی زندان اوین مقاومت کردند، همان‌هایی بودند که پس از بازرسی وسایلی متعلق به آنها کشف شد.
کد خبر: ۱۷۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۶ - 30April 2014

علت مقاومت برخی از زندانیان در برابر بازرسی از بندها

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجتالاسلام "سید ابراهیم رئیسی" معاون اول قوه قضائیه در مراسم تودیع و معارفه ریاست سازمان زندانها اظهار داشت: سازمان زندانها محل اجرای احکام صادر شده در قوه قضائیه است و بعضیها میگویند چرا این سازمان باید زیرمجموعه قوه قضائیه باشد. سازمان زندانها بازوی اجرایی قوه قضائیه است.

وی با اشاره به انتصاب علیاصغر جهانگیر به عنوان رئیس سازمان زندانها بیان کرد: آقای جهانگیر در دورهای که به بازرسیها میپرداختند، سفرهای استانی بخش زندانها را قبول میکردند و به همین خاطر با این فضا آشنایی دارد. بعد از اینکه آقای آقایی اعلام کرد پس از پنج سال دوره مدیریت من در دادگستری تهران کافی است، آقای اسماعیلی به عنوان بهترین گزینه برای ریاست دادگستری استان تهران انتخاب شد و این موضوع یک ماه قبل قطعیت یافت.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: این موضوع همزمان با اتفاقات زندان اوین رخ داد سازمان زندانها باید امنیت درون زندان را تامین کند و اگر چند نفر بخواهند به روحیه مجرمانه خود در داخل زندان ادامه دهند امنیت زندان مخدوش میشود. آنچه در زندان اوین اتفاق افتاد بر اساس یک وظیفه قانونی بود آنهایی که در برابر بازرسی مقاومت کردند مشخص شد که وسایلی در این بازرسی از آنها کشف شد.

رئیسی تاکید کرد: ورود مواد مخدر و یا هر زمینه ارتکاب جرم به داخل زندان باید کنترل شده و با آن برخورد شود. هیچ ارتباطی میان بازرسی زندان اوین و انتصابات نبود و ضد انقلاب و فتنه از این موضوع سوءاستفاده کردند. به افرادی که برای تفتیش افکارعمومی از هر زمینهای سوءاستفاده میکنند اخطار میدهم نمیتوانند در اراده فولادین موجود در دستگاه قضا اخلالی ایجاد کنند.

وی افزود: زندان محلی برای بازسازی کرامت انسانی است باید با هر فردی که امنیت جامعه و اخلاق را تهدید میکند، برخورد شود و این برخورد باید در جهت حفظ کرامت اسلامی باشد. زندان محل تحمل حبس و تامل در افکار است تا راهی که زندانی از آن طریق به زندان افتاده است، طی نشود. اگر فردی اصلاح شود، انگار جامعه اصلاح شده است.

معاون اول قوه قضائیه به موضوع مرخصی و حبس زندانیان اشاره کرد و گفت: اگر فردی در زندان اصلاح شد ضرورتی ندارد تا آخر محکومیت در زندان باشد و میتوان برای وی درخواست عفو کرد. ریاست قوه قضائیه نیز در این زمینه بخشنامههایی را صادر کرده تا از قرار بازداشت تا جایی که امکان دارد، استفاده نشود. تلاش میکنیم آمار زندانیان افزایش پیدا نکند که در این زمینه در کاهش زندانی موفق بودهایم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار