انتقاد نماینده ایران از انفعال سازمان ملل در مقابله با اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی

سفیر و سرپرست نمایندگی دائم ایران نزد سازمان ملل به نمایندگی از جنبش عدم تعهد با ابراز تاسف از انفعال سازمان ملل در برخورد با اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی، خواستار تشدید تلاش‌های بین‌المللی برای احقاق حقوق فلسطینی‌ها شد.
کد خبر: ۱۷۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸ - 30April 2014

انتقاد نماینده ایران از انفعال سازمان ملل در مقابله با اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "حسین دهقانی" سفیر و سرپرست نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک طی سخنانی در نشست شورای امنیت سازمان ملل به نمایندگی از سوی کشورهای جنبش عدم تعهد ضمن ابراز تاسف شدید نسبت به انفعال سازمان ملل در برخورد با اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در سرزمینهای اشغالی اظهار داشت: جنبش عدم تعهد خواستار شدت بخشیدن به تلاشهای بینالمللی به منظور احقاق حقوق فلسطینیها است.

سفیر ایران اظهار داشت: تمامی اقدامات تجاوزکارانه رژیم اسرائیل و رفتارهای تحریک کننده آن برخلاف حقوق بینالملل و در تضاد با رعایت حقوق حقه فلسطینیان بوده و به تضعیف فرآیند حل مسائل کلیدی از جمله آوارگان فلسطینی، وضعیت بیت المقدس، شهرک سازیها، مسائل مرزی و امنیتی، زندانیان و نهایتا دستیابی به حل همه جانبه این بحران میانجامد.

نماینده کشورمان در سازمان ملل در ادامه گفت: این رژیم همچنان به سیاستها و اعمال غیرقانونی خود ادامه داده و به ادامه شهرک سازیها، غصب اراضی فلسطینی، ایجاد دیوار حائل، تخریب منازل، آواره کردن ساکنان فلسطینی، عملیات نظامی منجر به قتل و جراحت غیرنظامیان، افراطیگری مذهبی و تداوم محاصره غزه ادامه میدهد.

وی در ادامه افزود: جنبش عدم تعهد به ویژه از اقدامات تحریک کننده افراطیون اسرائیلی در محوطه مسجد الاقصی و مناطق اطراف آن و نادیده گرفتن حرمت این منطقه و نمازگزاران آن هشدار داده و اعلام خطر میکند.

دهقانی اظهار داشت: جنبش عدم تعهد در این راستا خواستار توجه جدی شورای امنیت به چنین اقدامات تجاوزکارانهای است که صلح و امنیت بینالمللی را به خطر انداخته و توصیه جدی به اقدام فوری سازمان ملل برای متوقف کردن این اقدامات میکند.

سفیر کشورمان همچنین با اشاره به تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی به خاک لبنان که همواره به کشته و مجروح شدن مردم این کشور انجامیده است، این اقدامات را برخلاف قطعنامههای بینالمللی بویژه قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت دانست و در ارتباط با تداوم اشغال بلندیهای جولان از سوی رژیم صهیونیستی، موضع جنبش عدم تعهد در محکومیت هرگونه اقدام این رژیم در تغییر وضعیت جمعیتی و محیطی آن منطقه را اعلام کرد.

دهقانی همچنین در این جلسه در پاسخ به اظهارات بیاساس سفیر رژیم صهیونیستی که جمهوری اسلامی ایران را تهدیدی علیه صلح و امنیت بین المللی دانست اظهار داشت: اتهامات و اظهارات نماینده این رژیم و متهم کردن دیگران توسط وی شیوه معمول این رژیم اشغالگر برای انحراف افکار بین المللی از سیاستهای تبعیض نژادی این رژیم، اقدامات خشونت بار، ادامه ظلم و تعدی اقدامات تجاوزکارانه علیه فلسطینیان و به مسخره انگاشتن دموکراسی از سوی این رژیم است.

وی افزود: این بسیار مضحک است که رژیمی که خود به طور مکرر به مرزهای شناخته شده بینالمللی تجاوز میکند و همواره دیگران را مورد تهدید و تجاوز قرار میدهد و بر اساس اسناد سازمان ملل مرتکب جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت شده است، به خود اجازه میدهد دیگران را تهدیدی علیه صلح و امنیت بینالمللی بخواند.

نظر شما
پربیننده ها