سردار نقدی در همایش بزرگداشت بسیج جامعه زنان:

زنان ایرانی الگوی زنان آزادی‌خواه عالم هستند/ نباید گرفتار توهمات روشنفکرانه شد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: زنان ایرانی الگوی همه زنان آزادی‌خواه عالم هستند و باید از تفکری که این زنان را به وجود آورده است، پاسداری کرد.
کد خبر: ۱۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۶ - 05August 2013

زنان ایرانی الگوی زنان آزادی‌خواه عالم هستند/ نباید گرفتار توهمات روشنفکرانه شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در بزرگداشت روز بسیج جامعه زنان  با تبریک این روز به زنان بسیجی کشور آن را یادآور حماسه و نقشآفرینی برجسته زنان کشورمان در انقلاب و دفاع مقدس دانست و گفت: همه ما میدانیم که نقش زنان در انقلاب و دفاع مقدس نقشی استثنایی و سرنوشتساز بوده است. 

نقدی افزود: زنان در چند جبهه و میدان حضوری پررنگ داشتند و همان طور که رهبر عظیمالشأن انقلاب نیز در نشست بررسی مسائل زنان فرمودند در بسیاری از جاها و معرکههای انقلاب زنان نسبت به مردان پیشرو بودهاند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در مشهد مقدس اولین حرکت بزرگ تظاهرات با حضور زنان در میدان شکل گرفت. هرچند که رژیم منحوس پهلوی به آنان رحم نکرد اما همین حرکت مرجع دیگر حرکتهای بعدی اجتماعی علیه رژیم پهلوی بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور خاطرنشان کرد: امروز از زنهایی یاد میکنیم که در دفاع مقدس و در صحنه درگیریها در خط مقدم حضور داشتند مانند شهید فرهانیان، شهید افضل و شهید طاهره هاشمی که امسال با نام و یاد این شهید بزرگوار محافل بسیج مزین شدهاند.

سردار نقدی اظهار داشت: تعداد زیادی از شهدای مقابله با تروریسم از جامعه ایثارگران زنان بوده است.علاوه بر این در جبهه نیز در تربیت فرزندان رشید نیز زنان حضوری پررنگ داشتند و همینطور آنان مادران شهدای بزرگوار بودند که هماینک ما به ازای هر شهید یک مادر و گاهی نیز به ازای چند شهید یک مادر را میبینیم که پاره تن خود را با همه عواطف خود به میدان فرستادند و این جهادی بزرگتر از جنگیدن و شهادت است.

وی افزود: روز بسیج زنان را گرامی میداریم و باید دید نقشآفرینی زنان در دفاع مقدس در چه مکتبی شکل گرفته است چرا که ما هماکنون مدیون این مکتب هستیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور خاطرنشان کرد: در دوران کنونی بعضیها به عنوان دایههای دلسوزتر از مادر برای زنان به دنبال حقوقی هستند که در حقیقت حق و فایده نیست بلکه ضرر است.

سردار نقدی ادامه داد: عدهای اعتقاد دارند با وجود ولنگاریهای اخلاقی در غرب و آزادی نادرست برای زن و مرد در عرصه شهوانی پیشرفتهای علمی خوبی در جوامع غربی رخ داده است اما رهبر معظم انقلاب در نگاهی حکیمانه می فرمایند این پیشرفتها مختص زمانی بوده است که ارزشهای یک زن در آن جامعه حفظ شده است. در کشورهایی که این روند نادرست شکل گرفته است خواهیم دید که سالهای آینده، سالهای سیاهی برای آنان خواهد بود.

وی افزود: امروزه در غرب مواجه با انقراض نسل بشر هستیم، نسل بشر غربی در حال انقراض است. یعنی به تعدادی که از دنیا میروند حداقل به همان تعداد به دنیا نمیآیند و بیشتر از اندازهای که فرزندان به دنیا میآیند افراد از دنیا میروند بنابراین نسل آنها در حال انقراض است و این بالاترین مصیبتی است که بر یک جامعه میتواند وارد شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: این موضوع محصول تفکر غربی به زن و انسان است. نباید گرفتار توهمات روشنفکرانه شد و اصالتها را از دست داد به عنوان مثال آیا اینکه تعداد دختران در دانشگاهها بیشتر است به نفع زنان است یا به ضرر آنان.

 وی افزود: در جامعهای که طبق قانون، عرف و شرع نانآور خانواده مرد است و او است که باید نفقه را بپردازد اگر ما فرصتهای شغلی را که مردان باید در آن حاضر شوند و به این وسیله خانواده تشکیل دهند در اختیار زنان قرار دهیم آیا این موضوع به نفع زنان است یا به ضرر آنان.

وی ادامه داد: نباید گرفتار اوهام روشنفکری شویم. باید در بیان حقیقت شجاعت داشته باشیم عظمتی که امروز زن ایرانی دارد، در دنیا بینظیر است. زن ایرانی الگوی همه زنان آزادیخواه عالم است و از تفکری که این زن را به وجود آورده است باید پاسداری کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور اظهار داشت: در این تفکر زن همیشه با خانواده معنا پیدا میکند و کانون عواطفی است که خانواده را حفظ میکند. مربی و تربیتکننده تمام زنان و مردانی است که میخواهند یک جامعه را بسازند.

 سردار نقدی گفت: عدهای تصور میکنند که اگر این موقعیت را نادیده بگیرند میتواند با اقدامات دیگری به زن شخصیت دهند. در صورتی که اگر زن را به همین میزان درگیر اشتغال و کار کردیم چه کسانی میخواهند فرزندان را تربیت کنند و این به معنای تبعیض میان زنان و مردان نیست بلکه تمایزی است که باید میان زن و مرد وجود داشته باشد.

سردار نقدی خاطرنشان کرد: باید فعالیت اجتماعی زنان را به گونهای قرار داد که رسالت اصلی آنان که تربیت نسلهای بعدی است حفظ شود. نباید در بیان حقیقت خوف داشت و در مقابل شعارهای پوچ غرب جا زد و عقب نشست و این پیام شهدای زن است.

وی افزود: امروز ما جمع عظیمی از پزشکان زن را در کشور داریم که محصول حاکمیت همین تفکر است. نه تفکر غربی و زمانی که تفکر غربی در رژیم گذشته در مورد زن در کشور وجود داشت آن رژیم حتی برای غربنمایی به زور حجابها را از سر زنان گرفت و با کشتار مانع حضور محجبه زنان در جامعه شد و نتیجه آن این بود که وقتی حکومت اسلامی جامعه ایرانی را تحویل گرفت. 80 درصد زنان ایرانی بیسواد مطلق بودند ولی در عرض مدت کوتاهی در تمام زمینهها توانستند بالاترین رتبه را کسب کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به تنفیذ و تحلیف ریاست جمهوری دولت یازدهم گفت: این موضوع یکی از موفقیتهای بزرگ جمهوری اسلامی است. حضور پرتعداد سران کشورها در مراسم تحلیف امروز تودهنی به سران آمریکا بود.

وی افزود: این مراسم یک مراسم الزامآور برای کشورها نبود و واجب نبود آنها در آن حضور پیدا کنند. حضور آنها کاملاً داوطلبانه بود که شاهد بودیم از همه جای دنیا در سطحی در این مراسم شرکت کردند و این نشاندهنده بیاعتنایی کشورها به رژیم منحوس آمریکا است که دست آنها برای سایر ملتها رو شده است و امروزه صحنهای که در مصر درست شد اوج رسوایی غرب است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: امیدواریم همه ما قدر عزت و عظمت ایران را بدانیم عزت و عظمتی که با ایستادگی بر روی پاهای خودمان توانستهایم را آن را کسب کنیم.

نظر شما
پربیننده ها