سردار کمالی:

اجازه تردد به مشمولین ایرانی مقیم خارج از کشور 3 ماه در سال

معاون اداره ارتباطات و اطلاع رسانی ستادکل نیروهای مسلح پیرامون زمان انجام این شرایط ویژه برای ایرانیان مشمول خارج از کشور گفت: مهلت اجرای این مقررات تا سال 1396 می باشد.
کد خبر: ۱۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۸ - 05August 2013

اجازه تردد به مشمولین ایرانی مقیم خارج از کشور 3 ماه در سال

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از معاون اداره ارتباطات و اطلاع رسانی ستادکل نیروهای مسلح، جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح پیرامون شرایط جدید مشمولین ایرانی خارج از کشور اعلام نمود: به منظور حفظ علقه ایرانیان خارج از کشور با سرزمین مادری و جلوگیری از قطع ارتباط آنان با کشور و رفع دغدغه ها و نگرانی خانواده آنها، بر اساس مصوبات جدید، مشمولین ایرانی مقیم خارج از کشور که حداقل 3سال خارج از کشور اقامت داشته باشند می توانند به مدت 3 ماه و حداکثر 2بار در سال بدون تکلیف سربازی به کشور سفر نمایند.

وی در مورد چگونگی اخذ مجوز اظهار داشت: این افراد باید به سفارت یا نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مراجعه و قبل از ورود به کشور گذرنامه خود را به مهر اجازه تردد که قبلاً برای این کار پیش بینی شده است، ممهور نمایند.

سرتیپ دوم پاسدار موسی کمالی پیرامون زمان انجام این شرایط ویژه برای ایرانیان مشمول خارج از کشور گفت: مهلت اجرای این مقررات تا سال 1396 می باشد.

ایشان در ادامه اذعان داشت: کسانی که باتوجه به مقررات در خارج از کشور مشغول تحصیل هستند و یا فرزندان مأمورین جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور که والدین خود را همراهی می کنند از این قائده مستثنی هستند و طبق قوانین مربوط، در صورت لزوم می توانند بیش از 3ماه نیز به کشور مسافرت نمایند.

جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح در پایان تأکید نمود: از زمان ابلاغ این مقررات، اجرای مقررات مصوب سال 85 که به مشمولین ایرانی که قبل از سال 83 از کشور خارج شده بودند اجازه خرید سربازی می داد متوقف می شود لیکن کسانی که قبلاً براساس مقررات قبلی جهت خرید سربازی اقدام کرده و تشکیل پرونده داده بودند مقررات جدید عطف ماسبق نشده و براساس قانون قبلی به وضعیت آنان رسیدگی خواهد شد. 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار