معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه عنوان کرد

انجام 18 عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه

معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه گفت: استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس شاهد وقوع 18 عملیات کوچک و بزرگ بوده که طی آن رزمندگان گرانقدری همچون شهیدان شیرودی و پیچک در این منطقه به شهادت رسیده‌اند.
کد خبر: ۱۷۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۴ - 02May 2014

انجام 18 عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار "محمد علی آسودی" معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه در جمع کاروان راهیان نور فعالان فرهنگی و تبلیغات سپاه در یادمان مرصاد درباره شرایط رزمندگان در سال پایان جنگ با طرح سوالاتی گفت: آیا وضع ما در اواخر جنگ نسبت به ابتدای جنگ بدتر بود؟ پایان جنگ ساختار و سازمان، تجهیزات و نیروهای باتجربه داشتیم اما اوایل جنگ علیرغم اینکه هیچ کدام از این موارد را نداشتیم چه شد که در ۳۴ روز ارتش عراق را پشت دروازههای خرمشهر نگاه داشتیم. ولی روزهای پایانی جنگ چه عاملی باعث شد که منافقین شش ساعته از مرز خسروی به اسلام آباد برسند.

وی افزود: آن زمان انگیزه و باور داشتیم به همین خاطر میبینیم مردم گیلانغرب در اوایل جنگ تحمیلی از سرپل ذهاب تا گیلانغرب زن و مرد با هرآنچه در دست دارند جلوی ارتش بعث عراق میایستند اما بعد از عملیات خیبر و والفجر مقدماتی برخی مسئولان سیاسی کشور برخلاف نظر امام دنبال صلح و پایان جنگ بودند و این تفکر را آنقدر تکرار میکنند که بر روزی رزمندگان تاثیر منفی میگذارد.

معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه با تاکید بر اینکه اگر مقام معظم رهبری در روزهای پایانی جنگ در خطبههای نماز جمعه از رفتن خود به جبههها سخن نمیگفت شور و شوق برای اعزام به جبههها مجدد در جامعه حاکم نمیشد، بیان داشت: چنین اتفاقاتی نشان میدهد باید در هر شرایطی گوش به فرمان رهبر و ولی فقیه باشیم. لذا اکنون نیز در مذاکرات هستهای نیز که بعضیها میخواهند آن طرف میز را قابل اعتماد جلوه دهند اگر به تذکرات رهبری مبنی بر غیر قابل اعتماد بودن دشمن توجه نکنیم مجدد ضربه میخوریم.

نظر شما
پربیننده ها