حجت الاسلام مازنی خبر داد:

فیلمبرداری فیلم سینمایی "مرواریدهای خلیج فارس" آغاز شد

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: فیلمبرداری فیلم سینمایی «مرواریدهای خلیج فارس» با همکاری بنیاد و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ایام عید قربان و غدیر آغاز شده است.
کد خبر: ۱۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۵ - 28October 2013

فیلمبرداری فیلم سینمایی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجتالاسلام والمسلمین مازنی معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران، اظهار داشت: با توجه به سوابق تولید آثار فاخر و موفق سینمایی و تلویزیونی در بنیاد شهید و امور ایثارگران در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، از جمله سریالهای "شوق پرواز"،"گل پامچال" و "سیمرغ"، ساخت فیلم "مرواریدهای خلیج فارس" با همکاری نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در تشریح رشادتهای دریادلان نیروی دریایی ارتش آغاز شد.

وی افزود: برنامهریزی برای تولید فیلم «مرواریدهای خلیج فارس» از سال 1390 شروع و پروانه ساخت آن از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اخذ شد و بیش از از سه ماه است که مراحل پیش تولید با همکاری عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی شروع شده است.
 
حجتالاسلام مازنی در مورد مراحل تحقیق و نگارش فیلم "مرواریدهای خلیج فارس" ادامه داد: از شروع نگارش فیلمنامه بیش از یک سال میگذرد و بر اساس مستندات تاریخی دفاع مقدس در عرصه دریا نگاشته شده است و اداره عقیدتی سیاسی ارتش و فرمانده نیروی دریایی ارتش نیز اشراف و نظارت کامل بر روی فرآیند نگارش فیلمنامه داشته و پس از 15 بار بازنویسی در مؤسسه فرهنگی شاهد و گروه تلویزیونی شاهد در معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران ، کار نگارش به پایان رسید.
 
وی تصریح کرد: سال گذشته پنج عنوان فیلم مستند با موضوع دریا تولید و پخش کردیم که با استقبال فرمانده نیروی دریایی و خیل عظیم مخاطبین همراه شد و همین ما را بر آن داشت که ساخت این فیلم با موضوع بیان رشادتها و جانبازیهای دریادلان حماسه جاوید ناوچه جوشن را در دستور کار خود قرار دهیم؛ حماسهای که جزو میراث ارزشی نیروی دریایی محسوب میشود.
 
معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید ادامه داد: نویسنده فیلم نامه محمد بیرانوند (نویسنده فیلمنامه مختارنامه) و کارگردانی آن را «حسین قاسمیجامی» بر عهده دارد و بر اساس پیش بینیهای به عمل آمده قرار است طی 45 جلسه به اتمام برسد.
 
وی افزود: طبق توافقاتی که با ارتش جمهوری اسلامی ایران داشتیم، تامین امکانات و تجهیزات به لحاظ سختافزاری به عهده نیروی دریایی و عقیدتی سیاسی ارتش خواهد بود اما تامین بودجه ریالی آن برای عوامل تولید به عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران خواهد بود.
 
حجتالاسلام مازنی ابراز امیدواری کرد با توجه به اینکه این فیلم اولین فیلمی است که برای شهدای نیروی دریایی ساخته خواهد شد، بتواند جزو بهترین فیلمها در حوزه دفاع مقدس و ایثار و شهادت باشد و رضایت مخاطبین و رهبر فرزانه انقلاب را که حساسیت زیادی نسبت به تحول و بالندگی نیروی دریایی دارند، جلب کند.
 
معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید در پایان گفت: علاوه بر تولید این فیلم سینمایی، تولید مستندی در خصوص نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که مربوط به شهید والامقام "نادر مهدوی" است آغاز شده است و پس از آن ان شاءالله سریال فاخری در خصوص نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همکاری این دو نیرو و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تولید خواهد شد.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار