سردار ذوالفقاری عنوان کرد

هلاکت 60 نفر از اشرار در مرزهای کشور

فرمانده مرزبانی کشور گفت: سال گذشته 398 درگیری در مرزهای کشور روی داد که در جریان این درگیری‌ها 60 نفر از اشرار به هلاکت رسیدند.
کد خبر: ۱۷۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۲ - 03May 2014

هلاکت 60 نفر از اشرار در مرزهای کشور

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار "حسین ذوالفقاری" فرمانده مرزبانی ناجا که برای پیگیری مصوبات سفر رهبری در زمینه تقویت مرزبانی خراسان شمالی به این استان سفر کرده است، در جمع خبرنگاران این استان، تکمیل خلأهای کنترلی مرزهای کشور خصوصا مرزهای شمال غرب و جنوب شرق کشور را از جمله برنامههای مهم مرزبانی در سال جاری ذکر و اظهار کرد: اکنون سه گروه عمرانی سپاه پاسداران و مرزبانی برای حذف نقاط کور و پوشش جامع در مرزهای کشور مشغول فعالیت هستند.

 به گفته وی در این راستا در حال حاضر عملیات احداث 130 پایگاه مرزبانی از جمله در جنوب شرق کشور آغاز شده و علاوه بر این، ساخت راههای ارتباطی و خرید تجهیزات الکترونیکی برای مرزبانی نیز در دستور کار قرار دارد.
 
سردار ذوالفقاری با بیان این که متاسفانه پارسال اعتبارات اختصاص یافته به مرزبانی برای انسداد مرزها به طور کافی تخصیص نیافت، اظهار کرد: پارسال از 78 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده برای انسداد مرزها، تنها 26 میلیارد تومان تخصیص یافت.
 
وی اضافه کرد: با تخصیص مابقی اعتبارات مصوب سال 92 وضعیت مرزهای کشور بهبود مییابد و پروژههای تعریف شده نظیر احداث تاسیسات مرزبانی و خرید تجهیزات با سرعت بیشتری انجام میشود.
 
فرمانده مرزبانی ناجا اظهار داشت: با این وجود مرزبانی کشور پارسال عملکرد مناسبی داشت و میزان کشف سلاح در مرزها نسبت به سال قبل از آن، 52 درصد افزایش داشت.
 
به گفته وی پارسال میزان قاچاق سوخت و مواد مخدر در مرزها نیز به نسبت سال پیش از آن کاهش چشمگیری داشت و عمده ترین دلیل این موفقیت نیز انسداد بخش بیشتری از مرزهای شرقی کشور بود.
 
فرمانده مرزبانی کشور گفت: پارسال 398 درگیری در مرزهای کشور روی داد که در جریان این درگیریها 60 نفر از اشرار به هلاکت رسیدند.
 
فرمانده مرزبانی ناجا در ادامه به تلاشهای اطلاعاتی و دیپلماتیک برای مشخص شدن وضعیت گروهبان داناییفر اشاره کرد و گفت که این تلاش ها در حال انجام است، اما هنوز نتیجه خاصی در پی نداشته است.
 
سردار  ذوالفقاری اضافه کرد: تاکنون نیز سندی مبنی بر شهادت گروهبان داناییفر به دست ما نرسیده و گروهک جیشالعدل (جیش القتل) نیز سند و نشانه قابل استنادی در رابطه با شهادت این مرزبان ربوده شده ارائه نداده است.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار