بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب_14

معرفی شهدای افغان در نمایشگاه کتاب

غرفه «شهیدان مهاجر» در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، به معرفی شهیدان افغانی دفاع مقدس می‌پردازد.
کد خبر: ۱۷۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۳ - 03May 2014

معرفی شهدای افغان در نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، غرفه شهدای افغانستانی دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب تهران با معرفی ۱۴ تن از شهدای افغانی حاضر در جنگ تحمیلی و ۱ جانباز دایر است.

این محل با نصب عکس و احداث بنای یادبودی در نزدیکی غرفه کشور افغانستان تعدادی از شهدا و جانبازان افغانی را معرفی کرده است و از ابتدای آغاز به کار نمایشگاه کتاب تا پایان روز ۲۰ اردیبهشت ماه آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان است.

محمد سرور رجایی مسئول این غرفه گفت: در این غرفه به معرفی شهدا و جانبازان افغانستانی دفاع مقدس که در تمامی این سالها دچار غربت شده بودند و کسی از آنها اطلاعی نداشت پرداختهایم. با احداث این محل سعی کردهایم تا هم وطنان افغانی و هم زبانان ایرانی با شهدای افغانی دفاع مقدس آشنا شوند و ببینند دوستان افغانی در روزهای سخت ایران کنار هم زبانان ایرانی خود  در جبهه ها حضور داشتند.

از جمله شهدای معرفی شده در این غرفه میتوان از شهید رجب غلامی، شهید سید محمود موسوی، شهید خان محمد احمدی، شهید عبدالرحیم جمشیدی، شهید محمد احسان اسمعیلی، شهید حسین بخش جعفری و شهیدان عبدالحسین و محمد حسین معنوی نام برد.

همچنین زندگینامه یکی از جانبازان افغانی که در منطقه نوسوت عراق قطع نخاع شده است نیز در معرض عموم قرار گرفته است.

گفتنی است به اذعان آمار و ارقام تعداد ۲۰۰۰ نفر از هم زبانان افغانی در دوران دفاع مقدس در جبههها حضور داشتند که تعداد ۳۱۴ شهید و ۴ مفقود الاثر را تقدیم اسلام کردهاند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار