براساس آمار مراکز وابسته به کشورهای حامی تروریست‌های سوریه

بیش از ۶۰ درصد سوری‌ها حامی بشار اسد هستند

النشره گزارش می‌دهد: براساس آمار ارائه شده موسسات و مراکز بین‌المللی وابسته به کشورهای حامی گروه‌های مسلح در سوریه، بیش از ۶۰ درصد از سوری‌ها حامی بشار اسد هستند که مفهوم آن برنده شدن وی در انتخابات است.
کد خبر: ۱۷۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷ - 03May 2014

بیش از ۶۰ درصد سوری‌ها حامی بشار اسد هستند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، پایگاه النشره در مطلبی با عنوان "آیا ارتش سوریه میتواند حلب را به آغوش نظام سوریه قبل از انتخابات ریاست جمهوری این کشور بازگرداند؟" آورده است: با اتمام مهلت ثبت نام از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سوریه و ثبت نام ۲۴ نفر، رقابت میان نظام سوریه و دشمنان منطقهای این کشور تا سوم ژوئن آغاز شده است.

انتخابات ریاست جمهوری برای بشار اسد رئیس جمهوری سوریه به مثابه بازی ارقام و تثبیت رهبری وی در بُعد عربی و منطقهای است.

النشره مینویسد: بر اساس مطالعات و آمار ارائه شده موسسات و مراکز بینالمللی وابسته به کشورهای حامی گروههای مسلح در سوریه، بیش از ۶۰ درصد از سوریها حامی بشار اسد هستند و مفهوم آن برنده شدن وی است؛ مگر اینکه مشکلات امنیتی مانع برگزاری انتخابات شود و یا اینکه گروههای مسلح موفق به برهم زدن موازنه قوا شوند.

به نظر میرسد که بشار اسد به خوبی از طرحهای دشمنان خود و طرحهای آنان برای به تعطیلی کشاندن انتخابات از طریق برهم زدن اوضاع امنیتی آگاه است و از همین رو جنگ پیشگیرانهای را شروع کرده است تا خطر را از پایتخت سیاسی یعنی دمشق و پایتخت معنوی یعنی لاذقیه دور کند و شرایط جدیدی را در پایتخت اقتصادی در حلب به وجود آورد.

النشره گزارش داد: در همین راستا کسانی که از پایتخت سوریه دیدن کردهاند از پیشرویهای ملموس ارتش سوریه در شهر حلب سخن میگویند. نظام سوریه از همه توان خود برای بهبود وضعیت حلب و حومه لاذقیه استفاده میکند و شکستن محاصره زندان مرکزی حلب در واقع به مثابه دستاوردی مهم است که ظرف روزهای آتی رخ خواهد داد.

ارتش سوریه و کمیتههای مردمی، استراتژیهای جنگی منحصر به فردی به کار گرفتهاند که شامل دام گذاشتن برای مهاجمان و تقسیم کردن آنها به گروههای کوچکتر سپس غلبه بر آنها و قطع خطوط کمکی آنها از طریق حجم آتش گسترده موشکی است. پس از آن ارتش سوریه با بهکارگیری این حجم سنگین آتش علاوه بر وادار کردن گروههای مسلح به عقبنشینی، آنها را به محاصره خود در میآورد و در نهایت ضربات کوبنده و نهایی را به آنها وارد میکند. این مشابه تاکتیکی است که ایران در جنگ هشت ساله خود با عراق به کار گرفت و این نشانه بهرهگیری نظام سوریه از تجارت جنگی عالی است.

منابع آگاه بیان کردند: نظام سوریه به دنبال خارج کردن مناطق استراتژیک از کنترل گروههای مسلح از طریق عملیات گسترده، تلاشهای آشتی ملی جزیی و کامل است تا با پیروزی بشار اسد در انتخابات نبرد نهایی را علیه این گروهها آغاز کند.

النشره مینویسد: پیروزی بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری سوریه چراغ سبزی به وی برای پشت سر گذاشتن مشکلات سیاسی و امنیتی است، به ویژه که کشورهای غربی سرگرم امور استراتژیکتری یعنی گفتگوهای هستهای ایران هستند. آنچه برای غربیها مهم است جریان نفت است. بشار اسد همچنین به دنبال بهرهبرداری از بحران شدید میان غرب و روسیه بر سر اوکراین است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار