بیانیه اولین کنگره ملی ۱۷ هزار شهید ترور:

حمایت فرقه‌ای کشورهای منطقه از تکفیری‌ها حیات بشریت را به خطر انداخته است

بیانیه اولین کنگره ملی ۱۷ هزار شهید ترور توسط خواهر شهید فیضی یکی از شهدای ترور کشور در کنگره قرائت شد.
کد خبر: ۱۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۴ - 31August 2013

حمایت فرقه‌ای کشورهای منطقه از تکفیری‌ها حیات بشریت را به خطر انداخته است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، نخستین کنگره ملی 17 هزار شهید ترور امروز نهم شهریورماه 92 با حضور مسئولان لشکری و کشوری و جمعی از خانواده شهدای ترور در سالن مرکز همایشهای صدا و سیما برگزار شد. در این مراسم خواهر شهید غیبی یکی از شهدای ترور بیانیه کنگره ملی 17 هزار شهید ترور را قرائت کرد. متن این بیانیه بهشرح زیر است:


اولین کنگره ملی شهدای ترور در حالی برگزار میشود که سایه جنگ و هشدار یک بار دیگر بر سر منطقه خاورمیانه گسترده شده است. این بار اما بهخلاف لشکرکشیهای پیشین به کشورهای منطقه که با بهانه مبارزه با تروریسم انجام گرفت، آشکارا شیپور جنگ در حمایت از گروههای تروریستی درگیر در سوریه که تاکنون فجیعترین جنایتها را آفریدهاند، نواخته میشود. ازاینرو خانوادههای قربانیان حوادث تروریستی در ایران بر خود فرض میدانند قبل از طرح مطالباتشان به جامعه جهانی و نهادهای بینالمللی یادآور شوند که میشود با عکسالعمل بههنگام و عمل به تعهدات بینالمللی و اعتراض به سیاستهای زورمدارانه و یکجانبهگرایانه قدرتهای بزرگ از برافروخته شدن آتش جنگ خانمانسوز دیگری جلوگیری نمود، جنگهای نفرتانگیزی که جز افزایش خشونت و تروریسم، ارمغان دیگری بههمراه نداشته است، قربانی شدن هزاران انسان بیگناه از 11 سپتامبر 2001 تاکنون در جهان این واقعیت را گواهی میکند. این وضعیت نشان میدهد که اکنون جهان با وجود دهها معاهده و قطعنامه بینالمللی گرفتار بیعدالتی و سردرگمی در تعریف و تشخیص و مبارزه با پدیده دردناک تروریسم است. علاوه بر این واکنش دولتها نسبت به آن ناهماهنگ و متشتت و متأسفانه اغلب با استفاده ابزاری از تروریسم و در راستای اهداف توسعهطلبانه است.


خانواده قربانیان تروریسم در ایران، از جایگاه شاکی از گروههای تروریستی و حامیان آنان در مقام همدردی با مردم مظلوم منطقه و بهعنوان نظارهگر حوادث تلخ اخیر نگرانیهای خود را در بندهای زیر بیان میدارد و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند: «با تکیه بر تعالیم انسان که کرامت انسانی یکی از سرلوحههای آن است و کشتن یک انسان بیگناه در آن بهمثابه قتل همه انسانها به شمار میرود و بهعنوان ملتی که در سه دهه گذشته متحمل خسارتهای سنگین از تروریسم خشن شده است، مبارزه با این پدیده شیطانی را تکلیفی تخلفناپذیر برای خود میدانیم و تلاش در راه این مبارزه بزرگ را با قدرت ادامه خواهیم داد».


1- سؤال مهم و اساسی این است که چرا کسانی که در مقام مسئول سازمانهای متولی حل منازعات و مخاصمات محلی، منطقهای و بینالمللی قرار دارند به ریشه مشکلات خاورمیانه که همانا دخالت کشورهای خارجی است، بیاعتنایند؟کشورهایی که با اشغال و زورگویی و تحریم، زمینهساز از بین رفتن صلح و امنیت منطقه و مسبب سر برآوردن هولناکترین گروههای تروریستی شدند.


2- اکنون جهان نیازمند یک رویّه عادلانه در تعریف و مواجهه با تهدید تروریسم است، این مهم نیز بهعهده سازمانهای بینالمللی است که بر حسب تکالیف ذاتی وظیفه دارند از حق کشورها در برخورد با تروریسم دفاع نمایند و میزان یکسانی در برابر تهدیدات تروریستی در جغرافیا، فرهنگها و جمعیتهای مختلف به کار گیرند.
3- بیتردید تلاش عملی برای مهار تروریست از معرفی حامیان و دستهای پشتپرده این جریانات که امروز دیگر بر کسی پوشیده نیست، آغاز میشود. موضعگیری ننمودن صریح مجامع بینالمللی و حقوق بشری و خودداری از ذکر مصادیق آشکار آن، ظلمی بزرگ در حق بشریت، موجب ناآرامیها و مخاطرات بیشتر و در کمال تأسف چشم بستن به مرگ صدها انسانی است که هرروز در گوشه و کنار جهان براساس حوادث تروریستی قربانی میشوند.


4- در شرایط خطیر کنونی که برخی کشورهای منطقه با دخالت دادن مسائل فرقهای و مذهبی در سیاستهایشان و بدون توجه به امنیت مردم به حیات و قدرت یک گروه تکفیری و ستیزهجو مدد میرسانند، انتظار میرود تا «سازمان همکاریهای اسلامی» ایفای نقش نموده از حاد و غیرقابل علاج شدن این بلیه که هرروز گریبان یکی از کشورهای مسلمان را میگیرد با صدور کیفرخواست علیه حامیان این جریان جلوگیری نماید.


5- خانواده شهدای ترور، ضمن انتقاد از  سیاست کشورهای غربی درباره منطقه و کشور ما پناه دادن به تروریستهای منافق و سایر گروههای تروریستی را تقبیح مینمایند و بار دیگر بر خواست بهحق خود مبنی بر اخراج و استرداد آنها تأکید ورزیده مسئولیت حقوقی هرگونه اقدام تروریستی، خرابکارانه و جنگافروزانه را متوجه آنان میدانند.


6- ما دولت آمریکا را که با حفاظت از گروه تروریستی منافقین پس از اشغال عراق، خارج نمودن تمام این گروه از فهرست گروههای تروریستی و سرمایهگذاری برای رهاندن آنان از دست عدالت و انتقال آنان به کشورهای اروپایی از جمله آلبانی، ایده زشت تروریست خوب، تروریست بد را به نام خود فتح نمود مسئول عواقب انتقال آنان به کشورهای اروپایی و اقدامات ضدایرانی عوامل این گروه با استفاده از فرصت موجود میدانیم.


7 - خانواده شهدای ترور با انزجار از رفتار سیاسی کشورهای غربی در پرونده هستهای ایران، ترور دانشمندان و پژوهشگران ایرانی توسط عوامل رژیم تروریست صهیونیستی و تحریمهای وحشیانه آمریکا و همپیمانانش علیه کشورمان را جزیی از پروژه محرومسازی ایران از حقوق مسلم خود میدانند و آن را محکوم میکنند.


8- خانواده شهدای ترور از این فرصت استفاده کرده از سازمان ارتباطات جهانی درخواست مینمایند، سایتهای اینترنتی و شبکههای ماهوارهای را که بهعنوان ارگان گروههای ضدایرانی نوتروریستی مجاهدین خلق، پژاک و تجزیهطلب خشونتپراکنی میکنند را مسدود کرده اجازه میزبانی چنین رسانههایی را به خدمات دهندگان نداده بهسمت پاکسازی فضای ارتباطات گام بردارد.


9- در پایان ضمن حمایت از اقدام دولت عراق در اخراج منافقین، خواهان اجرای عدالت و برپایی یک جایگاه بینالمللی برای رسیدگی به جنایات این گروه هستیم.


با امید به تحقق جامعه بدون تروریست و احقاق حقوق تمام مظلومان از جمله شهدای مظلوم ترور.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار