دانش‌آموخته مدرسه سپاه در گفت‌وگو با دفاع مقدس؛

دانش آموزان مدرسه سپاه مجموعه‌ای از نخبگان علمی کشور بودند

سیدرضا صاحبی رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: بچه‌ها در مدرسه سپاه همانند یک خانواده بزرگ بودند که برای همدیگر از هر تلاشی کوتاهی نمی‌کردند.
کد خبر: ۱۷۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷ - 04May 2014

دانش آموزان مدرسه سپاه مجموعه‌ای از نخبگان علمی کشور بودند

سیدرضا صاحبی از دانش آموختگان دوره اول مدرسه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس با اشاره به اینکه سال ۶۲ از طریق اعلامیه روزنامه متوجه پذیرش مدرسه سپاه شدم، گفت: سال ۶۲ وقتی از طریق روزنامه متوجه شدم مدرسهای تحت عنوان مدرسه امام صادق(ع) برای تکمیل کادر سپاه پاسداران نیرو میپذیرد برای ثبت نام اقدام کردیم.

وی اظهار کرد: برای ورود به مدرسه شرایط سختی وجود داشت که امتحان کتبی و شفاهی فقط بخشی از این گزینش به حساب میآمد چرا که بخش مهم دیگر آن عدم دریافت مدرک درسی بود که در بدو ورود به همه دانش آموزان اعلام کرده بودند که ما به هیچ دانش آموزی مدرک نمیدهیم؛ زیرا این مرکز مورد تایید وزارت آموزش و پرورش نیست.

صاحبی دلیل قبول شرایط این مدرسه را اقتضاء آن زمان برای دفاع از کشور و عشق به شهادت عنوان و اذعان کرد: سالهای جنگ ما به اعتبار دفاع از کشور حاضر بودیم هر کاری انجام دهیم و برای این بود که قبول کردیم بدون ارائه مدرک پس از فارغ التحصیل شدن مشغول خدمت شویم.

این رزمنده دوران دفاع مقدس در پاسخ به این سوال که خانوادهشان با مشکلات موجود در مدرسه چگونه برخورد کردند، گفت: خانوادهها دوست داشتند فرزندانشان برای کشور و اسلام خدمت کنند و هر کاری از دستشان بر میآمد دریغ نمیکردند و از این رو بود که آنها هم مشوق دانشآموزان برای حضور در مدرسه سپاه بودند.

وی رفتار معلمان و دانشآموزان در مدرسه را همانند یک خانواده دانست و گفت: بچههای مدرسه به دلیل اینکه شبانه روز در کنار همدیگر بودند همانند یک خانواده بزرگ بودند که برای راحتی یکدیگر از هر تلاشی کوتاهی نمیکردند.

صاحبی سطح آموزشی و درسی دانش آموزان در مدرسه را در حد دبیرستانهای خیلی خوب و تیزهوشان دانست و گفت: مدرسه سپاه با وجود معلمان نمونه و دلسوز و گردآوری بچههای نخبه فضای خوبی را برای رقابت درسی بین دانشآموزان به وجود آورده بود، دانشآموزان مدرسه سپاه مجموعهای از نخبگان علمی کشور بودند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: تهذیب و اخلاق دانشآموزان به قدری رشد کرده بود که بعد از مدتی بچهها تاب حضور در مدرسه را نداشتند و هر تلاشی را برای حاضر شدن در جبهه انجام میدادند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از دانشآموزان به دلیل جوش و خروشی که برای حضور در جبهه داشتند از طریق پایگاههای بسیج در مناطق عملیاتی حضور پیدا میکردند و این حضور باعث برخورد مدرسه با آنها میشد چرا که بدون مجوز مدرسه به مناطق میرفتند.

شایان ذکر است؛ مدرسه سپاه تهران در سال ۱۳۶۲ با هدف تامین نیروهای قوی و با دانش برای مدیریت و اداره کشور و جنگ در طول هشت سال دفاع مقدس تاسیس شد، دانش آموزان دبیرستان سپاه تهران(مکتب الصادق (ع)) در طول هشت سال جنگ تحمیلی با حضور درخشان خود در جبهههای نبرد حماسه آفریده و شهیدان بسیاری را تقدیم انقلاب اسلامی کردند. از میان دانش آموزان این دبیرستان طی هشت سال دفاع مقدس ۱۰۰ شهید، ۷ آزاده و قریب ۵۰۰ نفر جانباز شدهاند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار