پیکر مطهر ۵ شهید گمنام در قوچان تشییع شد

پیکر مطهر پنج شهید گمنام دفاع مقدس با حضور خانواده معظم شهداء در قوچان تشییع و در پارک نشاط این شهر به خاک سپرده شد.
کد خبر: ۱۸۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷ - 04May 2014

پیکر مطهر ۵ شهید گمنام در قوچان تشییع شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد، پیکر مطهر پنج شهید گمنام دفاع مقدس با حضور اقشار مختلف مردم و ایثارگران و خانواده معظم شهداء در قوچان تشییع و در پارک نشاط این شهر به خاک سپرده شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی امام جمعه قوچان در خصوص شهدای گمنام گفت: شهداء هر کجا دفن شوند غریب نیستند. این مردم خداجو معنای ارزشهای دینی را میدانند و میفهمند. فرشتگان الهی در تشییع پیکر مطهر این شهدا شرکت کردند. هر چند این شهداء بینشانند ولی آنها را عزیز بدانید که این شهیدان در آسمانها از زمین شناختهتر هستند. هر کس به خدا نزدیکتر میشود بینام و نشانتر میشود.

وی تصریح کرد: جرم شهداء این است که گفتند «ربنا». جرم این ملت این است که حاکمیت الله را پذیرفت و دست رد به سینه استکبار زد و هیمنه آن را شکست. آنها که گفتند «ربنا» هزینه دارد و هزینه آن مقاومت و ایستادگی ست و باید مقاومت کرد و ملت ما این درس را خوب آموخته است.

امام جمعه قوچان در بخشی دیگر از صحبتهایش افزود: این ملت به برکت خون شهداء مسیر را پیدا کرده است و تلاش دشمن بیهوده است و این ملت دست از ارزشها بر نمیدارد. ملت ما از امام حسین علیه السلام درس گرفته و روحیه عاشورایی پیدا کرده است.

حجت الاسلام طباطبایی در مورد هدف شهداء گفت: این شهداء شهید شدند تا عفاف و حجاب و عزت بماند آنها فدای ارزشهای دینی شدند و پیام شهداء را فراموش نکنید و هدف آنها را از یاد نبرید و بدانید برای چه رفتند و به شهادت رسیدند آنها از امام حسین علیه السلام آموختند که به مرگ لبخند زدند. ملتی که استقامت کرده و جلو دشمن میایستد و مقاومت میکند عزت دارد.

شهداء پیام دادند که از تهدید دشمن نترسیم و مقاومت کنید، دشمن ذلیل و حقیر شده و نفسهای آخر را میکشد

وی در خصوص وظیفه ملت ایران اسلامی در قبال استکبار جهانی تصریح کرد: این ملت حاضر نیست تسلیم استکبار شود. اروپا و آمریکا ملت ما را نشناخته و ملت ما از تهدیدها نمیترسد و آنها از امام حسین علیه السلام آموخته است.

این مراسم با ذکر مصیبت اهل بیت عصمت و طهارت به پایان رسید.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار