سردار دکتر احمدی‌مقدم در جمع خبرنگاران عنوان کرد

تشدید انسداد مرزهای سیستان و بلوچستان/ تعامل ناجا و قوه قضائیه در برخورد با مجرمان سابقه‌دار

فرمانده نیروی انتظامی گفت: تشدید انسداد در مرز‌ها، تحولی اساسی را در استان سیستان و بلوچستان رقم می‌زند.
کد خبر: ۱۸۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹ - 04May 2014

تشدید انسداد مرزهای سیستان و بلوچستان/ تعامل ناجا و قوه قضائیه در برخورد با مجرمان سابقه‌دار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سرتیپ دکتر "اسماعیل احمدیمقدم" در حاشیه مراسم تجلیل از مقام معلم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سرقتکنندگان خرد و فروشندگان مواد مخدر از مهمترین مجرمان هستند، که برای مصرف مرتکب جرم میشوند و افزایش این موضوع هم بستگی زیادی به نوسانات اقتصادی دارد.

وی افزود: با افزایش شدید قیمتها در پایان سال ۹۱ شاهد افزایش سرقتها بودیم که برخی از این عوامل نیز به نظام آماری ما برمیگردد.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: در ۲ سال اخیر در هر سال درصدی افزایش سرقت داشتهایم، اما در انواع دیگر جرمها کاهش و یا ثبات را شاهد بودهایم.

سردار احمدی مقدم در خصوص اولویت اول امسال نیروی انتظامی تصریح کرد: اولویت اول ناجا مبارزه با سرقت است که قرارگاههایی نیز در این خصوص تشکیل شده و با همکاری قوه قضاییه در خصوص مجرمان سابقهدار و همکاری مستمر با دادستانی کل شاهد موفقیتهای خوبی در این راستا خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: در برخی از موارد شاهد افزایش سرقت بودهایم که البته در ماههای پایانی سال گذشته شاهد رکود جرمها و افزایش کشفیات در ناجا بودهایم. در برخورد با مالخرها و خردهفروشان مواد مخدر قاطعانه وارد شدهایم و ۱۲ درصد افزایش کشف داشتهایم و تا پایان سال در خصوص سرقت حتما کاهش خواهیم داشت.

فرمانده ناجا در خصوص برخورد با توزیع کنندگان قرصهای لاغری تصریح کرد: نظارت بر این موارد بر عهده وزارت بهداشت است و هر کجا که داروهای قاچاق و تقلبی وجود داشته باشد، ناجا قاطعانه وارد عمل خواهد شد و اگر مرتبط با مواد مخدر باشند با توجه به حساسیت موضوع مستقیما وارد عمل خواهیم شد.

سردار احمدی مقدم در خصوص نوسانات قیمت خودرو هم اذعان کرد: نوسانات خودرو در بازار هیچ ارتباطی به توقف شمارهگذاری در ناجا ندارد و خودروهایی که در چهارچوب قانون تولید میشوند به مشکلی بر نمیخورند.

وی در پایان با اشاره به ترورهایی که در سیستان و بلوچستان صورت گرفته اظهار کرد: نیروی انتظامی این ناامنیها را پیگیری میکند و قطعا با تشدید انسداد در مرزها تحولی اساسی را در سیستان و بلوچستان شاهد خواهیم بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار