یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس در گفت‌و‌گو با دفاع مقدس:

مسئولین ما باید در مصرف بیت المال از دفاع مقدس الگو بگیرند

یکی از دانش آموختگان دوره دوم دبیرستان سپاه گفت: مسئولین ما باید در مصرف بیت المال از دفاع مقدس الگو بگیرند.
کد خبر: ۱۸۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴ - 05May 2014

مسئولین ما باید در مصرف بیت المال از دفاع مقدس الگو بگیرند

"مجید لطفعلیان" از رزمندگان جنگ تحمیلی و از دانش آموختگان مکتب الصادق(ع) در گفتو گو با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار کرد: یکی از دوران استثنایی از گزینش سپاه، دوره دوم دبیرستان سپاه بود که افراد بسیار با استعداد و مذهبی در این دوره حضور داشتند.

وی افزود: عدهای از محصلین روزهای دوشنبه و پنج شنبه روزه میگرفتند و شخصی را معین میکردند تا صبح زود آنها را برای سحر از خواب بیدار کنند، جورابی را به تختشان میبستند تا این نشانی باشد از اینکه شخص میخواهد روزه بگیرد.

لطفعلیان اضافه کرد: محصلین دبیرستان با هر کیفیتی در عملیاتهای مختلف در جنگ شرکت میکردند. در سال ۶۵ بعد آمدن از جبهه به معراج الشهدا میرفتیم و متوجه میشدیم که همکلاسیهایمان به شهادت رسیدهاند.

وی با اشاره به خاطراتی از حضور خود در عملیاتهای کربلای ۵، والفجر ۸، بیت المقدس ۲ و... ادامه داد: در عملیات والفجر ۸ سکاندار بودم، از عراق که به خاکمان برمی گشتیم، فقط مجروح و شهید با خود میآوردیم، یک شب فرمانده لشکر آمد و درخواست کرد که با ما بیاید، اما بنده با درخواست وی مخالفت کردم، بعد از چند دقیقه از طریق بیسیم متوجه شدیم که او فرمانده لشکر است، او را نیز سوار کردیم و با خود بردیم.

این دانش آموخته مکتب الصادق(ع) اذعان کرد: یکی از موارد بسیار مهم در دوران دفاع مقدس این بود که همه رزمندگان در همه موارد صرفه جویی میکردند، حتی در سهمیه غذایی که به رزمندگان میدادند، صرفه جویی میکردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مسئولین و مدیران ما باید این فرهنگ را در جامعه گسترش داده و در مصرف بیت المال حداقل را در نظر بگیریم.

شایان ذکر است مدرسه سپاه تهران در سال ۱۳۶۲ با هدف تامین نیروهای قوی و با دانش برای مدیریت و اداره کشور و جنگ در طول هشت سال دفاع مقدس تاسیس شد، دانش آموزان دبیرستان سپاه تهران (مکتب الصادق (ع)) در طول هشت سال جنگ تحمیلی با حضور درخشان خود در جبهههای نبرد حماسه آفریده و شهیدان بسیاری را تقدیم انقلاب اسلامی کردند. از میان دانش آموزان این دبیرستان طی هشت سال دفاع مقدس ۱۰۰ شهید، ۷ آزاده و قریب ۵۰۰ نفر جانباز شدهاند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار