بازدید وزیر دفاع سوریه از خالدیه و اهمیت آن

بازدید روز گذشته وزیر دفاع سوریه به منطقه خالدیه شهر حمص به عنوان یکی از مناطقی که در یک سال گذشته تحت اختیار نیروهای شورشیان قرار داشت، حاکی از این است که روند تحولات منازعات سوریه در راستای پیروزی نهایی دولت و ارتش می باشد.
کد خبر: ۱۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۴ - 07August 2013

بازدید وزیر دفاع سوریه از خالدیه و اهمیت آن

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، در اختیار گرفتن کنترل منطقه خالدیه حمص توسط ارتش سوریه، که در یک سال گذشته از پایگاه های اصلی شورشیان به شمار می رفت را می توان نقطه عطف مهمی در پیروزی نهایی ارتش قلمداد کرد و اقدام روز دوشنبه وزیر دفاع سوریه در بازدید از این منطقه نیز نشان از اهمیت آن در روند پیروزی نهایی ارتش دارد.

گفتنی است پس از پیروزی ارتش سوریه در القصیر، در هفته های گذشته نیز نیروهای دولتی توانستند با عقب راندن شورشیان، کنترل منطقه خالدیه حمص به عنوان یکی از مناطقق استراتژیک و یکی از مراکز اصلی شورشیان را در اختیار گیرند و این موضوع را می توان دومین پیروزی بزرگ و مهم ارتش در مقابل شورشیان در دو ماه گذشته توصیف کید که در سرنوشت نهایی بحران نیز تاثیرگذار خواهد بود.

در این رابطه و به گزارش خبرگزاری "المنار" لبنان: بعد از طی مدتی از پیروزی ارتش سوریه و تسلط آن بر خالدیه، "فهد الفریج" وزیر دفاع سوریه در روز دوشنبه و یک روز پس از سخنان بشار اسد در مورد ضرورت به کار بردن اقدامات نظامی جدی تر برای سرکوب تروریسم در کشور از این منطقه بازدید کرد که نشان از اهمیت پیروزی در این منطقه و عزم جدی دولت و ارتش سوریه برای شکست کامل شورشیان دارد.

در جریان این بازدید، الفریج با واحدهای نظامی ارتش در خالدیه که مسئول برقراری ثبات منطقه هستند گفتگو نمود و با اشاره به پیروزی های مهم نیروهای دولتی در مقابل شورشیان بیان داشت که دولت مصمم است و این توانایی را دارد که شورشیان مسلح را که مورد حمایت بسیاری از کشورهای خارجی نیز قرار دهند به زودی به طور کامل شکست دهد.

از لحاظ ژئوپلیتیکی نیز باید به این نکته اشاره داشت پیروزی ارتش در خالدیه که بازدید وزیر دفاع کشور از منطقه را در پی داشته است اهمیت بسیاری برای دولت سوریه دارد؛ چرا که خالدیه یکی از مناطق مهم حمص، به عنوان پایتخت و مرکز شورشیان سوری است و درمسیر ارتباطی دمشق پایتخت این کشور با سواحل دریای مدیترانه قرار دارد و تسلط ارتش بر این منطقه را می توان به عنوان یکی از مقدمات پیروزی نهایی ارتش در بحران سوریه فرض نمود.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار