حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی:

افتخار سپاه است که آمریکایی ها نسبت به این نهاد موضع بگیرند/ایران در کاهش نفوذ آمریکا نقش تعیین کننده ای داشته است

نماینده ولی فقیه در سپاه به تلاش کنگره آمریکا بر قراردادن سپاه در لیست گروههای تروریستی اشاره کرد و گفت: آمریکایی ها لبه تیز حمله شان را همواره متوجه نهادهایی می کنند که بیشترین نقش را در صیانت از انقلاب و نظام دینی داشته است.
کد خبر: ۱۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۳ - 07August 2013

افتخار سپاه است که آمریکایی ها نسبت به این نهاد موضع بگیرند/ایران در کاهش نفوذ آمریکا نقش تعیین کننده ای داشته است

 

حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی در گفت وگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار داشت: خوشبختانه از بدو انقلاب، سپاه درهمه مراحل بیشترین نقش را در پاسداری از انقلاب، اصول انقلاب ومبانی انقلاب داشته بخصوص در دهه های اخیر این نقش را پررنگ تر وفعال ترمی بینیم.

وی تأکید کرد: آمریکایی ها نسبت به سپاه عناد و دشمنی داشته و دارند همان طور که آنها نسبت به حزب الله  بغض و کینه دارند؛ لذا عناد آمریکایی ها نسبت به سپاه ناشی از نقشی است که سپاه در راستای صیانت از انقلاب ونظام دارد و ما این را به فال نیک می گیریم و افتخار سپاه است که آمریکایی نسبت به آن حساسیت وموضع داشته باشند.

نفوذ آمریکا در منطقه محدود شده است

وی با اشاره به تحریم ها اخیر علیه ایران اظهار داشت: آمریکایی ها  زمانی درمنطقه یکه تاز میدان بودند و با یک تشر رئیس جمهور آمریکا ممکن بودکه در کشوری قدرت جابجا شود مثل گرانادا اما  امروز وضع آمریکا باگذشته کاملا فرق می کند و عرصه نفوذ آمریکا در کشورهای مختلف و در خاورمیانه حتی در آمریکای لاتین بسیار محدود شده است.

حجت الاسلام سعیدی با اشاره به اینکه ایران در کاهش نفوذ آمریکا نقش تعیین کننده ای داشته است، تصریح کرد: بیداری اسلامی و آگاهی ملت های منطقه و خیزش ها وجنبش ها، همه در پرتوی انقلاب اسلامی ایران و هدایت های حضرت امام (ره)، رهبری واستقامت ملت ایران است؛ بنابراین فشارها وتحریم های آمریکایی ها  برای این است که ما را وادار به تسلیم کنند.

تحریم علیه ایران، هزینه ای است که ملت ما در قبال نجات مستضعفان پرداخت می کند

وی افزود: اگر کسی بخواهد دربرابر قلدرترین قلدران عالم بایستد، هزینه هایی باید پرداخت کند و به نظرم این تحریم علیه کشورما یکی از آن هزینه هاست که ملت ایران در قبال استقلال و نجات ملتهای مستعضف پرداخت می کند.

حجت الاسلام سعیدی به ماجرای شعب ابی طالب اشاره کرد وگفت:  3 سال مسلمانان را در شعب ابی طالب درسخت ترین محاصره قرار دادند که سخت ترین محاصره تاریخی بود و سپس حادثه عاشورا یکی از سخت ترین محاصره های تاریخی بود؛ امروز تحریم ها وفشارها علیه ما حتی یک درصد تحریم شعب ابی طالب نیست لذا مردم باید توجه کنند که ما عرصه های زیادی رافتح کردیم وحفظ این ارزشها مهم است.

وی گفت: زمانی بحث غزه درکار نبود، حمایت ایران از غزه وجود نداشت و زمانی حزب الله شکل نگرفته بود، عراق دراختیار صدام بوده و همچنین درگذشته بحث بیداری اسلامی و هسته ای در کار نبود ولی امروزه ما همه دستاوردها را داریم و شاهد گسترش دستاوردها هستیم.

در مدت کوتاهی، غزه دوبارمورد تهاجم قرارگرفت؛ جنگ 22 روزه و 8 روزه را شاهد بودیم که خوشبختانه درهر 2 رژیم غزه با ایستادگی ومقاومت پیروز میدان بودند.

حجت الاسلام سعیدی ادامه داد:حزب الله ازناحیه رژیم صهیونیستی موردتهاجم سنگین قرار گرفت اما مقاومت 33 روزه حزب الله سبب شد آمریکا واسرائیل وادار به عقب نشینی شوند؛ یا درماجرای عراق آمریکایی ها وارد این کشور شدند ولی دیدیم که دست از پا دراز تربرگشتند و خوشبختانه امروزما حکومت دینی را در عراق مشاهده می کنیم.

آثار شکست جبهه ارتجاع عرب، اروپا وآمریکا را به خوبی می بینیم

وی به ماجرای تحولات اخیر در سوریه اشاره کرد و گفت: نظام سلطه 28 ماه است به سوریه حمله کرده تا این کشور را از مقاومت و ایران جدا کند ولی امروز بعد از 28 ماه آثار شکست را درجبهه متحد ارتجاع عرب، اروپا وآمریکا به خوبی می بینیم.

وی تصریح کرد: طبیعی است که آمریکایی ها به این سادگی ما را رها نمی کنند. این تحریم و فشارها ناشی از شکست های آمریکا درجبهه های مختلف است که مردم باید به این ارزشها و دستاردها توجه کنند وحفظ این دستاودرها منوط به استقامت و پایداری  درراه اهداف و آرمانهاست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص چیدمان کابینه دولت روحانی اظهار داشت: از شعارهای روحانی و اعتدالی که ایشان مطرح می کرد، انتظار می رفت حداقل 4 -5 نفر از وزرا در شرایط دیگری معرفی می شدند، بالاخره برخی وزارتخانه ها از حساسیت واهمیت بالایی برخوردارند و افرادی باید باشند که دارای روحیه اعتدال، منطق و عقلانیت باشند.

در گزینش وزرای پیشنهادی باید دقت بیشتری می شد

وی افزود: سوابق برخی افراد نشان می دهد که برخی از وزرای پیشنهادی در گذشته  از خطوط قرمز عبور کرده اند ؛ باید افرادی به کابینه جدید بیایند که درراستای اصول انقلاب و  مبانی نظام گام برداشته و باور حقیقی به ولایت فقیه داشته باشند؛ سوابق افراد نشان می دهد در ترکیب دولت، نیاز به دقت بیشتری بود.

سعیدی گفت: احتمال دارد سهم خواهی برخی جریانها و فشاربرخی از گروهها این شرایط را فراهم کرده ولی معتقدم که جناب آقای روحانی اگر بناست با قاطعیت درمسیر حرکت انقلاب ، مبانی نظام وتدابیر حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب قدم بردارد، نباید به فشارها توجه کند.

وی خاطرنشان کرد: به هرحال مجلس وظیفه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی را دارند و قطعا افرادی را انتخاب می کنند که درچارچوب مصالح نظام و مصالح انقلاب کار راپیش ببرند.

پدیده بازگشت به عقب در شأن انقلاب اسلامی نیست

وی با بیان این که پدیده  رجعت و بازگشت به عقب در شأن یک انقلاب نیست، اظهار داشت: انقلاب ما پیش رونده بوده و باید روز به روز رشد وتعالی داشته باشد و بازگشت به گذشته به مصلحت نظام وانقلاب ما نیست.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار