رزمنده دوران دفاع مقدس مطرح کرد

روحیه شهادت طلبی اولین خصلت دانش‌آموزان مدرسه سپاه بود

هدف دانش‌آموزان از تحصیل در مدرسه سپاه را ورود بدون دغدغه به جبهه بود چراکه قرار شده بود مدرسه در قالب یک گردان دانش‌آموزان را به جبهه ببرد و این یک اتفاق مهم برای ما بود.
کد خبر: ۱۸۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۱ - 07May 2014

روحیه شهادت طلبی اولین خصلت دانش‌آموزان مدرسه سپاه بود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "کاظم میرزابیگدلی" از دانش آموختگان مدرسه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس با اشاره به خصوصیات دانشآموزان مدرسه سپاه، گفت: دانشآموزان مدرسه سپاه گلچینی از بچههای نخبه بودند که به لحاظ علمی از سطح بالای برخوردار بودند.

وی در ادامه نحوه ورود به مدرسه سپاه را کاملا اتفاقی دانست و خاطر نشان کرد: روزی در مدرسه بودیم که مدیرمان ما را به دفتر مدرسه خواند و در گوشهای دعوتنامهای به ما داد و گفت از مدرسه سپاه برای حضور شما دعوت نامه فرستادهاند.

میرزا بیگدلی علت دعوتش به مدرسه سپاه را هوش و توانایی درسی عنوان کرد و افزود: وقتی مدیر مدرسه دعوتنامه مدرسه سپاه را به دست ما داد گفت مدرسه سپاه به دلیل توانایی شما در ریاضیات و دروس دیگر از شما خواستهاند در این مرکز حضور پیدا کنید.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با تاکید بر وجود روحیه شهادت طلبی در بین دانشآموزان اذعان کرد: با وجود اینکه اکثر دانشآموزان ما در مدرسه سطح علمی بالای داشتند اما روحیه شهادت طلبی اولین خصلت دانشآموزان مدرسه سپاه بود.

وی هدف دانشآموزان از تحصیل در مدرسه سپاه را ورود بدون دغدغه به جبهه دانست و بیان کرد: قرار شده بود مدرسه در قالب یک گردان دانشآموزان را به جبهه ببرد و این یک اتفاق مهم و خوب برای ما بود که برای رفتن به جبهه از همدیگر سبقت میگرفتیم.

میرزا بیگدلی با ذکر خاطرهای از حضور در منطقه شلمچه، گفت: سال ۶۴ در قالب یک گردان ما را برای حضور در خط پدافندی به شلمچه بردند، پس از مستقر شدن در منطقه ما به عنوان یک نیروی پستی به همراه یکی از دوستان در سنگری مستقر شدیم.

این رزمنده دوران دفاع مقدس در ادامه اظهار کرد: سن کم ما اقتضاء داشت که کمی از تاریکی و صدا بترسیم چرا که تجربهای در این حوزه نداشتیم ما حدود ۱۵ سال سن داشتیم.

وی افزود: شب پس از ساعتی که پست دادیم صدای خش خشی به گوشمان رسید، به دوستم گفتم به گمانم به ما حمله کردند و به این نتیجه رسیدیم که به طرف صدا تیر اندازی کنیم.

میرزا بیگدلی گفت: تیر اندازی شدیدی ر ا به طرف صدا انجام دادیم و بچههای سنگرهای کناری هم آمدند و ما موضوع را مطرح کردیم که به احتمال قوی عراق حمله کرده است و باید این حمله را دفع میکنیم که در این راستا مقدار زیادی به طرف هدف شناسایی شده تیر اندزای شد.

این رزمنده دفاع مقدس خاطر نشان کرد: صبح وقتی برای شناسایی و بازرسی هدف و تیراندازیهای انجام داده شده به جلو رفتیم متوجه شدیم گلهای گراز کشته شد است و عراق هیچ تحرکی در منطقه نداشته است.

وی با اشاره به خاطره دیگری از تلاش برای حضور در جبهه عنوان کرد: مدرسه به خاطر تربیت دانشآموزان و به کارگیری درست در مکانهای مورد نظر توجه ویژهای داشت و نمیخواست این دانشآموزان بدون هدف خاصی در جبهه حضور پیدا کنند.

میرزا بیگدلی در ادامه گفت: روزی در آستانه یک عملیات تصمیم گرفتم به جبهه بروم، به دور از چشم دوستان در مدرسه به پایگاه بسیج محل رفتم و ثبت نام کرد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس افزود: روز قبل از اعزام در مدرسه یکی از دوستانم را دیدم و به طور ناخودآگاه از او حلالیت طلبیدم و او به من مشکوک شد، وقتی متوجه شدم که خودم را لو دادهام که کار از کار گذشته بود.

وی خاطر نشان کرد: مدیران مدرسه وقتی متوجه حضور غیر هماهنگ شده دانشآموزان در جبهه میشدند به شدت برخورد میکردند از این رو بود که دوستمان به سرعت خودش را به دفتر مدرسه رساند و ماجرای احتمال حضور ما در جبهه را گفته بود.

میرزا بیگدلی گفت: به سرعت به خانه رفتم و به مادرم گفتم اگر کسی به سراغ من آمد بگو خانه نیست.

این رزمنده دفاع مقدس افزود: چند ساعتی نگذشته بود که مدیر مدرسه چندتن از دوستان گردن کلفت ما را فرستاده بود تا ما را دست بسته به مدرسه ببرند و مانع حضور ما در جبهه شوند که داخل خانه ما شدند و خلاصه ما را به مدرسه بردند و وقتی مدیر ما را دید ما شروع کردیم به اعتراض که ما طالب جنگ و شهادتیم و چرا مانع حضور ما میشوند که ایشان به قول دادند برای حضور در عملیات کربلای ۴ در قالب یک گردان اقدام کنند.

شایان ذکر است؛ مدرسه سپاه تهران در سال ۱۳۶۲ با هدف تامین نیروهای قوی و با دانش برای مدیریت و اداره کشور و جنگ در طول هشت سال دفاع مقدس تاسیس شد، دانش آموزان دبیرستان سپاه تهران (مکتب الصادق(ع)) در طول هشت سال جنگ تحمیلی با حضور درخشان خود در جبهههای نبرد حماسه آفریده و شهیدان بسیاری را تقدیم انقلاب اسلامی کردند. از میان دانش آموزان این دبیرستان طی هشت سال دفاع مقدس ۱۰۰ شهید، ۷ آزاده و قریب ۵۰۰ نفر جانباز شدهاند.

نظر شما
پربیننده ها