گزارش اختصاصی دفاع پرس از حضور ناشران دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب

چرا مخاطبان کتاب‌های دفاع مقدس را می‌پسندند؟

ناشران عرصه ادبیات پایداری در نمایشگاه بین‌المللی کتاب با معرفی آثاری در این حوزه قصد دارند خوراک فرهنگی خوبی برای مردم فراهم آورند، بنابراین همچون سال‌های گذشته سعی در ترغیب مخاطبان برای مطالعه آثار این عرصه دارند.
کد خبر: ۱۸۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱ - 07May 2014

چرا مخاطبان کتاب‌های دفاع مقدس را می‌پسندند؟

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حضور ناشران ادبیات پایداری و دفاع مقدس در بیست و هفتمین دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران همچون گذشته بخش قابل ملاحظه و غیر قابل انکاری از این اتفاق مهم فرهنگی را در طول سال را به خود اختصاص داده است.

ناشران عرصه ادبیات پایداری و ادبیات دفاع مقدس با معرفی آثاری در این حوزه امسال نیز قصد دارند خوراک فرهنگی خوبی برای مردم فراهم آورند که در پی این تلاشها انتشارات و موسسه فرهنگی و هنری "روایت فتح" که یکی از مهمترین ناشران در عرصه دفاع مقدس به شمار میآید از قافله به دور نمانده است.

"حمید علیمحمدی" مسئول فروش غرفه "روایت فتح" در بیست و هفتمین دوره از نمایشگاه کتاب در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس با ابراز رضایت از استقبال عموم مردم از آثار تولیدی این مرکز در خصوص دفاع مقدس گفت: مردم در این دوره از نمایشگاه استقبال خوبی از آثار دفاع مقدس نشان دادند.

مسئول فروش غرفه "روایت فتح" در بیست و هفتمین دوره از نمایشگاه کتاب با اشاره به رونمایی از مجموعه جدید این مرکز در نمایشگاه گفت: امسال مجموعه جدیدی تحت عنوان "خانواده جانبازان" رونمایی و در حال عرضه  است.

وی رویکرد این مجموعه را پرداختن به خاطرات جبهه، نحوه جانبازی و زندگی بعد از جانبازی رزمندگان عنوان کرد و گفت: سعی میکنیم در این مجموعه به بخش مغفول مانده از دفاع مقدس یعنی جانبازان که یادگاران و سند زنده مظلومیت کشورمان هستند، بپردازیم.

علیمحمدی با اشاره به پرفروشترین مجموعههای غرفه روایت فتح در چند روز اخیر در نمایشگاه گفت: خوشبختانه امسال هم همانند سالهای گذشته استقبال قابل قبولی از غرفه روایت فتح شده که بیشترین خریدها از مجموعههای "اینک شوکران"، "مدق"، "به روایت همسران"، "شهید همت" و "شهید چمران" صورت گرفته است.

مسئول فروش غرفه "روایت فتح" در بیست و هفتمین دوره از نمایشگاه کتاب در پایان اظهار کرد: البته یکی از مورد توجهترین آثار این غرفه آثار "شهید مرتضی آوینی" در قالب کارهای مستند است که علاقه مندان زیادی را هر ساله به خود اختصاص میدهد. آثار مستند "شهیدآوینی" از دفاع مقدس علاقه مندان زیادی دارد.

سید مرتضی آوینی اگر چه درس آموخته رشته هنر است اما هنر خویش را به دلیل نگرش اسلامی هنر مینامند و معتقد است هنر باید برای اسلام باشد چرا که خود معتقد است "با شروع انقلاب تمام نوشتههای خویش را - اعم از تراوشات فلسفی، داستانهای کوتاه، اشعار و... در چند گونی ریختم و سوزاندم و تصمیم گرفتم که دیگر چیزی که "حدیث نفس" باشد ننویسم و دیگر از "خودم" سخنی به میان نیاورم."

دلیل ماندگاری مجموعههای مستند روایت فتح به کارگردانی سید شهیدان اهل قلم "مرتضی آوینی" را میتوان همان نگرش آرمانی و انقلابی این هنرمند دانست که خود اذعان میکند "بنده با یقین کامل میگویم که تخصص حقیقی در سایه تعهد اسلامی به دست میآید و لاغیر"

با این نگرش بود که آوینی با احساس تکلیفی دینی دست به دوربین شد و با جمع آوری گروهی راهی سرزمینهای نور شد. او راز ماندگاری آثار خود را قبل از شهادتش این چنین بیان میکند: "اگر انسان خود را در خدا فانی کند، آنگاه این خداست که در آثار او جلوهگر میشود حقیر این چنین ادعایی ندارم ولی سعیم بر این بوده است."

سید شهیدان اهل قلم وقتی نیت خود را خالصانه با خدای خود در میان میگذارد پا به عرصه ظهور میگذارد و خود چنین میگوید: "با شروع کار جهاد سازندگی در سال 58 به روستاها رفتیم که برای خدا بیل بزنیم بعدها ضرورتهای موجود رفتهرفته ما را به فیلمسازی کشاند"

"گروه جهاد اولین گروهی بود که بلافاصله بعد از شروع جنگ به جبهه رفت دو تن از اعضای گروه در همان روزهای او جنگ در قصر شیرین اسیر شدند و نفر سوم، در حالی که تیر به شانهاش خورده بود، از حلقهی محاصره گریخت. گروه بار دیگر تشکل یافت و در روزهای محاصرهی خرمشهر برای تهیهی فیلم وارد این شهر شد:"

"وقتی به خرمشهر رسیدیم هنوز خونینشهر نشده بود شهر هنوز سرپا بود، اگرچه احساس نمیشد که این حالت زیاد پر دوام باشد، و زیاد هم دوام نیاورد ما به تهران بازگشتیم و شبانهروز پای میز موویلا کار کردیم تا اولین فیلم مستند جنگی دربارهی خرمشهر از تلویزیون پخش شد؛ فتح خون."

تنظیم از: ولی منصوریان

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار