وزیر راه و شهرسازی خبر داد

تأمین مسکن ۵۲ هزار جانباز و ایثارگر

وزیر راه و شهرسازی در خصوص اقداماتی که برای اجرای قانون تأمین مسکن برای جانبازان و ایثارگران گفت: من به تأمین مسکن برای ۵۲ هزار جانباز و ایثارگر پایبندم.
کد خبر: ۱۸۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸ - 06May 2014

تأمین مسکن ۵۲ هزار جانباز و ایثارگر

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "عباس آخوندی" وزیر راه و شهرسازی ضمن حضور در صحن علنی مجلس به سوال حسن کامران نماینده مردم اصفهان در خصوص علت عدم اجرای ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم توسعه در مورد تأمین مسکن ایثارگران پاسخ داد.

وی در بخش اول سخنان خود اظهار کرد: من در خصوص سوال دوم هنوز نمیدانم که موضوع سوال چیست. شاید بحث این است که براساس مصوبه قانون برنامه پنجم در جهت تأمین مسکن خانواده ایثارگران و جانبازان اقدام کنیم. آقای کامران به کمیسیون آمد و گفت که این ماده قانونی اجرا نشده است. من نیز تازه به این سمت مشغول شده بودم که باید سریعا به آن رسیدگی میکردم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: وقتی این موضوع را بررسی کردم فهمیدم که روش اجرایی هماهنگی میان بنیاد شهید و وزارت راه و شهرسازی تنظیم نشده است. بلافاصله با حجت الاسلام شهیدی تماس گرفتم و درخواست کردم این قانون را اجرا کردم چرا که در دوره قبل که من در وزارت راه وشهرسازی مسئولیت داشتم خاطرم هست که به رفیق دوست گفتم من برای بخش ایثارگران کسی را عهده دار مسئولیت نمیکنم و خودم شخصا مسئول این کار هستم و هر کسی از جایی در کشور مشکلی داشته باشد مسئلهاش را حل میکنم.

آخوندی افزود: بعد از آن قرار شد جلسه فوری با بنیاد شهید برگزار کنیم تا روش اجرای این قانون مشخص شود. در تاریخ ۲۷ آبان ۹۲ جلسهای را با آنها گذاشتیم و صورت جلسهای را تنظیم کردیم که میان بنیاد شهید و وزارت راه قرار شد در تمام استانها به میزان ۵۲ هزار نفر لیست افراد فرستاده شود تا ما برای تأمین مسکن آنها اقدام کنیم همچنین پس از آن یک نماینده مشخص از طرف سازمان زمین و مسکن و یک نماینده از طرف بنیاد شهید مشخص شد تا به آن رسیدگی کند.

وی ادامه داد: چند روز پیش آقای شهیدی لیستی از ایثارگران و جانبازان را برای من فرستادند و من نیز آن را ابلاغ کردم و درخواست کردم کمال مساعدت برای تأمین مسکن این افراد انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی در بخش دوم سخنان خود پس از اظهارات حسن کامران نماینده مردم اصفهان اظهار داشت: اینکه همه ما تمام زندگیمان را مرهون ایثارگران هستیم و اگر پایمردی و جوانمردی فرزندان این آب و خاک و شهدا نبود ما اینجا نبودیم و ما باید تمام هم و غم خود را برای برداشتن مشکلات از دوش ایثارگران صرف کنیم، تردیدی نیست. مگر تمام ما زندگیمان را مرهون جانبازان و ایثارگران نیستیم؟

آخوندی افزود: من خودم از ابتدای جوانی در جهاد سازندگی تاجایی که میتوانستیم در خدمت رزمندگان به عنوان مسئول ستاد پشتیبانی جبهه جهاد سازندگی بودم و تأسیس این ستاد هستم. بنابراین تا اینجا با آقای کامران صد درصد همراه هستم نه در حد قانون بلکه فراتر از قانون معتقدم که در صدر تمام فعالیتهای تأمین مسکن، تأمین مسکن خانواده ایثارگران را باید انجام دهیم و این کوچکترین وظیفه ما است.

وی اظهار داشت: آقای کامران از من میپرسند که من چه اقدامی برای اجرای این قانون کردم. یک بار اعلام کردم که بلافاصله جلسهای را با بنیاد شهید برگزار کرده و با آنها توافق کردیم تا لیست ایثارگران برای تأمین مسکن ارائه شود و من آن را بلافاصله به تمام استانها اعلام کردم بهتر است متن صورت جلسه را بخوانند. در صورت جلسه مقرر شد با هماهنگی بنیاد شهید استان با اولویت برای آزادگان وجانبازان بالای ۲۵ درصد نسبت به واگذاری زمین اقدام صورت گیرد. همچنین دستور تخصیص زمین در همه جا داده شد و در بند دو گفتیم که فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان بالای ۷۰ درصد و بالاتر واجد شرایط برای واگذاری زمین به صورت گروهی حداقل سه نفر به بالا هستیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در بند ۴ این صورت جلسه مقرر شد برای تأمین تسهیلات ساخت از محل منابع و اعتبارات بودجه ۹۲ با هماهنگی بنیاد شهید قابل تخصیص باشد و همچنین اولویت واگذاری را به عدم استفاده از امکانات دولتی و عدم مالکیت شخصی و متأهل بودن گذاشتیم و مقرر شد که لیست پیوست که توسط بنیاد شهید پس از احراز شرایط اولیه به استانها ابلاغ شود.

آخوندی خاطرنشان کرد: اینکه آقای کامران میگوید در بودجه ۹۳ دو هزار نفر پیش بینی شده است اشتباه است چرا که من در پیشنهادم به دولت رقم ۵۲ هزار نفر را دادهام. تمام مسائل در حال انجام است و اگر هر یک از نمایندگان در هر استانی در خصوص تأمین مسکن جانبازان و ایثارگران کوچکترین مشکلی دارد، به من بگویند و اگر کوچکترین مشکلی باشد حل میکنم. ضمن اینکه من به تأمین مسکن ۵۲ هزار نفر برای جانبازان و ایثارگران پایبندم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین ما اگر جانبازان و ایثارگران را در برنامه عمومی مسکن اولویت قرار دهیم هیچ کار زیادی نکردهایم و مشکلی برای اجرای این قانون نداریم و اگر ابهامات شخصی وجود دارد من حاضرم جلساتی را با حضور آقای کامران و نمایندگان برگزار کنم. ضمن اینکه از آقای حاجی دلیگانی به دلیل قانع شدن از توضیحاتشان و همچنین آقای کامران تشکر میکنم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار