درخواست اتحادیه اروپا برای ازسرگیری مذاکرات هسته ای با ایران

در حالی که طی روزهای گذشته امریکا تحریم های بیشتری علیه ایران وضع نموده است، اتحادیه اروپا خواستار ازسرگیری مذاکرات در مورد برنامه هسته ای ایران شده است.
کد خبر: ۱۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۱ - 06August 2013

درخواست اتحادیه اروپا برای ازسرگیری مذاکرات هسته ای با ایران

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، در شرایطی که همزمان با تغییر دولت در ایران شاهد تداوم سیاست های یکجانبه امریکا و اعمال تحریم های یکجانبه علیه کشورمان می باشیم، اتحادیه اروپا اعلام کرده است که مذاکرات در مورد فعالیت هسته ای ایران باید از سرگرفته شود.


به گزارش خبرگزاری "فرانس 24"، یکی از مقامات اتحادیه اروپا بدون اشاره به تحریم های جدید و غیرمنطقی امریکا علیه ایران از دولت جدید کشورمان درخواست کرده است هر چه زودتر مذاکرات در مورد برنامه هسته ای کشورمان را آغاز نماید.


"مایکل مان" سخنگوی "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با درخواست از رئیس جمهور جدید کشورمان برای از سرگیری مذاکرات هسته ای و بدون اشاره به سیاست های غیرمنطقی امریکا و متحدانش در روند مذاکرات گذشته، خواستار آن شده است که دولت جدید ایران اقدامات لازم را برای جلب اعتماد غرب اتخاذ نمایند.


شایان ذکر است این مقام اروپایی در حالی با درخواست از ایران خواستار اقدامات سریع ایران برای آغاز مذاکرات و جلب اعتماد غرب شده است که هیچ اشاره ای به تهدیدات روزهای اخیر امریکا علیه ایران و اقدامات یکجانبه آن مانند اعمال تحریم های جدید علیه کشورمان، که تاثیر منفی بر روند مذاکرات آتی خواهد داشت، نکرده است.


گفتنی است مجلس نمایندگان امریکا با اعمال تحریم های جدیدی علیه ایران طی هفته گذشته سیاست های تحریمی شدیدتری علیه ایران اتخاذ کرده است و برخی سناتورهای این کشور نیز با ارسال نامه ای به باراک اوباما خواستار اتخاذ اقدامات شدیدتری علیه ایران شده اند که نمایانگر موضع غیرسازنده این کشور و سیاست های یکجانبه آن علیه کشورمان می باشد. 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار