بهشتی در گفت و گو با دفاع مقدس مطرح کرد

دوستان شهیدمان از امام حسین(ع) درس آزادگی گرفته بودند

یکی از دانش‌آموختگان دبیرستان سپاه گفت: درس و مدرسه هیچگاه مانع حضور بچه‌ها در جبهه نمی‌شد، چرا که ما حاضر بودیم شب و روز برای امتحانات تلاش کنیم اما بتوانیم در عملیات‌ها شرکت داشته باشیم.
کد خبر: ۱۸۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰ - 10May 2014

دوستان شهیدمان از امام حسین(ع) درس آزادگی گرفته بودند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "حیدر بهشتی" از دانشآموختگان دومین دوره دبیرستان سپاه پاسداران و از رزمندگان دوران دفاع مقدس در گفتوگو با خبرنگار ما با اشاره به خاطره خود از حضور همکلاسیهایش در جبهه بیان کرد: سال ۶۲ وارد دبیرستان سپاه شدم و در کلاسی ۴۶ نفره مشغول تحصیل شدم، اما فکر حضور در جبهه هیچگاه از ذهنم پاک نمیشد.

وی تعدد حضور بچههای کلاس را نشانه عمق علاقه و جسارت آنها برای جانفشانی در راه وطن دانست و اذعان کرد: کلاس ما یک مجموعه ۴۶ نفره بود از بچههای نخبه که در عملیات کربلای ۵ غریب به ۲۴ نفر از آنها شرکت کردند.

بهشتی گفت: وجود درس و مدرسه هیچگاه مانع حضور بچهها در جبهه نمیشد چرا که ما حاضر بودیم سختی درس و مدرسه را تحمل کنیم و شب و روز برای امتحانات تلاش کنیم اما بتوانیم در عملیاتها شرکت داشته باشیم.

این رزمنده دوران دفاع مقدس خاطر نشان کرد: سال سوم دبیرستان بودیم و امتحانات پایان ترم را از ما گرفتند و ما عازم عملیات کربلای ۵ شدیم.

وی با ذکر خاطرهای از یکی از شهدای عملیات "کربلای۵" اظهار کرد: دوستی داشتیم به اسم "جعفر هاشمیگلپایگانی" که در سخاوت و اخلاق در بین دوستان ما مشهور بود، چند وقت قبل از عملیات به ایشان گفتم بیا به با هم به عقب برگردیم و شما امتحانات پایانیتان را بدهید.

بهشتی در ادامه بیان کرد: آقای هاشمی گلپایگانی در جواب این صحبت گفت اگر شما بدانید در این سفر به زیارت امام حسین(ع) مشرف میشوید باز حاضرید به خاطر درس و مدرسه به شهر برگردید؟!

این رزمنده دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: چند روز بعد در عملیات کربلای ۵ خبر شهادت جعفر هاشمی را شنیدم و پس از آن تعبیر سخنانش را دریافتم.

وی در پایان گفت: تعبیر من از این اتفاق این بود که شهید هاشمی با امام حسین(ع) انس گرفته ابود و با رفتارش یک موضوعاتی را برای ما روشن کرده میکرد که ما متوجه آن نشدیم تا پایان شهادتش، دوستان شهیدمان از امام حسین(ع) درس آزادگی گرفته بودند.

شایان ذکر است؛ مدرسه سپاه تهران در سال ۱۳۶۲ با هدف تامین نیروهای قوی و با دانش برای مدیریت و اداره کشور و جنگ در طول هشت سال دفاع مقدس تاسیس شد، دانش آموزان دبیرستان سپاه تهران (مکتب الصادق (ع)) در طول هشت سال جنگ تحمیلی با حضور درخشان خود در جبهههای نبرد حماسه آفریده و شهیدان بسیاری را تقدیم انقلاب اسلامی کردند. از میان دانش آموزان این دبیرستان طی هشت سال دفاع مقدس ۱۰۰ شهید، ۷ آزاده و قریب ۵۰۰ نفر جانباز شدند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار