مجتهدزاده مطرح کرد

لزوم بازنگری در قوانین حوزه زنان/ نگاه متحجرانه غرب به زن دلیل تزلزل خانواده‌های غربی

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: ریشه انحرافات عمیق تفکرات غربی درباره زن مبتنی بر رفاه‌طلبی و لذت‌طلبی است و همین مسئله زمینه را برای سقوط فردی، خانوادگی و در نهایت جامعه فراهم می‌کند.
کد خبر: ۱۸۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۶ - 07May 2014

لزوم بازنگری در قوانین حوزه زنان/ نگاه متحجرانه غرب به زن دلیل تزلزل خانواده‌های غربی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از فارس، مریم مجتهدزاده با بیان اینکه پایه و اساس تفکرات غربیها و نگاه شان به زنان بر معرفتشناسی غلط مادی و غیرالهی استوار است، اظهار داشت: باید حقایق آفرینش را با نگاه معرفتشناسی الهی فهمید و دنبال کرد و نسبت به زن نیز این نگاه معرفت شناسانه را در نظر داشت.

مجتهدزاده با اشاره به ابراز تأسف رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «برخی، چیزهایی را از اسلام میگیرند، اما برای اینکه غربیها بدشان نیاید، مسائلی از غرب را هم به آن اضافه میکنند» خاطرنشان کرد: نقشه راه فعالیتهای مسئولان در همه زمینهها به ویژه در حوزه فرهنگی و اجتماعی و به معنای اخص آن در زمینه مسائل زنان و خانواده، فرهنگ ناب دینی و آموزههای آن است.

مجتهدزاده با اشاره به اینکه نگاه کاسب کارانه، ظالمانه و متحجرانه غرب به زنان در مسائل اقتصادی، فروپاشی اخلاقی نهاد خانواده به عنوان نخستین مرکز آموزش و تربیت نسل آینده را نشانه میگیرد، افزود: مسئولان و کارشناسان باید با تأسی به فرمایشات مقام معظم رهبری ترویج فرهنگ اسلامی ایرانی را اساس کار خود بدانند و با گوشزد کردن تبعات خانمان برانداز سبک زندگی غربی خانوادهها را از تزلزل نجات دهند.

مجتهدزاده با یادآوری فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با زنان نخبه که یکی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی را وجود زنان فرزانه و تحصیل کرده و خوش فکر اعلام فرمودند، گفت: لازمه قرار گرفتن در مسیر صحیح نگاه به زنان، فاصله گرفتن از افکار غربی به ویژه در زمینه اشتغال آنان و برابری جنسیتی است.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس، با توجه به دیدگاه مقام معظم رهبری در خصوص برخورداری زن از فرصت تحصیل و رشد و تعالی به عنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر، ادامه داد: در مورد اشتغال و مدیریت زنان، باید به نقش اصلی و خانوادگی زنان توجه شده و ضمن بازنگری در قوانین و مقررات زمینه را برای رشد و تعالی زنان فراهم ساخت.

مجتهدزاده ادامه داد: از جمله مسائل اساسی کشور که مد نظر رهبر معظم انقلاب است، مسئله زن و خانواده به عنوان دو مسئله لازم و ملزوم و غیر قابل تفکیک از هم میباشد و به منظور فهم و تفهیم آن به جامعه لازم است این دو مسئله با هم مورد توجه صاحبنظران، سیاستگذاران و مجریان قرار بگیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه زن رکن اساسی را در زمینه پرورش و تربیت فرزندان در خانواده دارد، لازم است به مسئله خانواده و بهخصوص مسئله سلامت، امنیت، آرامش و تکریم زن در محیط خانواده با در نظر گرفتن متون اسلامی پرداخته شود.

وی با تأکید بر اینکه رهبر انقلاب اسلامی، زنان فهمیده و تحصیل کرده و ممتاز را، بهترین اشخاص برای پیگیری صحیح مسائل خود زنان خواندند، مسئولیت زنان را در برابر مسائل خودشان مضاعف دانست.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس در پایان بهترین الگوی سبک زندگی اسلامی– ایرانی را شیوه کارآمد دوران دفاع مقدس اعلام کرد و گفت: نقش برجسته و هویت مستقل زن ایرانی در عرصه دفاع مقدس به عنوان نقطه درخشان مورد نظر مقام معظم رهبری است و تجلیل از عظمت، صبر و استقامت پرشکوه مادران و همسران شهیدان و جانبازان وظیفه دینی و انسانی است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار