نرگس آبیار:

راهی برای اکران عید فطر "شیار ۱۴۳" باز نشده است

کارگردان فیلم سینمایی "شیار ۱۴۳" که فیلمش در جشنواره فیلم فجر بهترین اثر از نگاه مردم لقب گرفت، از مشخص نشدن سینمای سرگروه برای اکران این فیلم در عید فطر انتقاد کرد.
کد خبر: ۱۸۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۷ - 07May 2014

راهی برای اکران عید فطر

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "نرگس آبیار" نویسنده و کارگردان و "سامان صفاری" بازیگر در فیلم سینمایی "شیار ۱۴۳" عصر دیروز و به بهانه اکران خصوصی این فیلم در دانشگاه آزاد تهران جنوب حضور یافته و مورد تقدیر قرار گرفتند.

در این جلسه که از دو مادر شهید هم تقدیر به عمل آمد نرگس آبیار حرفهای جدیدی را درباره وضعیت اکران تازهترین ساخته خود مطرح کرده و گفت: علی رغم اینکه این روزها استقبال فراوانی از سوی دانشگاهها و سازمانها برای اکران خصوصی "شیار ۱۴۳" صورت میگیرد هنوز هیچ راهی برای اکران عید فطر آن از سوی مسئولان سینما باز نشده است و این فیلم هنوز سینمای سرگروه ندارد.

وی در همین رابطه ادامه داد: اگر شرایط بر همین منوال پیش برود عملا مردم سینمایی را برای دیدن "شیار ۱۴۳" در اختیار نخواهند داشت. از مسئولین میخواهم تا اگر "شیار ۱۴۳" که در جشنواره فیلم فجر بهترین اثر از نگاه مردم لقب گرفت، در این زمینه تصمیم گیری و اقدامات ضروری را ترتیب دهند.

این نویسنده و کارگردان در پاسخ به این سوال که آیا "شیار ۱۴۳" به دلیل حاشیههای جانبی دیده شد یا نه بیان داشت: "شیار ۱۴۳" از روز اولی که در جشنواره فیلم فجر حضور یافت، دیده شد و مورد توجه تماشاگران قرار گرفت. فکر میکنم موضوع و دغدغه این فیلم آنقدر مهم و اساسی هست که نیازی به حاشیه برای دیده شدن نداشته باشد.

سامان صفاری بازیگر این اثر نیز در ادامه تاکید کرد: شیار ۱۴۳ فیلمی است که در بخش خصوصی ساخته شده است. بنابراین برای اکران به سینما نیاز دارد و با توجه به دیدگاه مردم و منتقدین نسبت به آن لازم است حمایتهای کافی از اکران عمومی آن هم صورت بگیرد.

شیار ۱۴۳ محصول موسسه هنر ماندگار به تهیه کنندگی ابوذر پورمحمدی و محمدحسین قاسمی است که در سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر سه سیمرغ بلورین را از آن خود کرد و به عنوان برترین فیلم از نگاه مردمی شناخته شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار