با حضور امیر پوردستان

پیکر سرهنگ "احمد احمدشیروانی" آزاده و جانباز دوران دفاع مقدس تشییع شد

مراسم تشییع پیکر سرهنگ آزاده و جانباز احمد احمدشیروانی، صبح امروز با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش و جمعی از همرزمانش برگزار شد.
کد خبر: ۱۸۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰ - 08May 2014

پیکر سرهنگ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، مراسم تشییع سرهنگ احمد احمدشیروانی، از آزادگان و جانبازان سرافراز جنگ تحمیلی، صبح امروز با حضور امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش و جمعی از همرزمان آن رزمنده در ستاد نیروی زمینی آجا برگزار شد.

امیر پوردستان طی سخنانی در این مراسم ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت سرهنگ شیروانی اظهار کرد: وظیفه خود میدانم رحلت شهادتگونه جانباز سرافراز، احمد شیروانی را به محضر فرماندهی معظم کل قوا، جانبازان، همرزمان آن شهید و خانواده ایشان تسلیت بگویم و آرزو میکنم روحشان با سرور شهیدان محشور شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری ایران بر این اساس افزود: اگر بخواهیم جملهای در وصف این برادر سفر کرده بگوییم باید از کلام نورانی قرآن کمک بگیریم که ایشان یک وجود مبارک بود.

وی با اشاره به ویژگیهای خاص این رزمنده دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: مرحوم احمد شیروانی در هر جایی که حضور مییافت منشأ تدیّن، نشاط و طراوت بود؛ به طوری که اگر زندگیشان را مرور کنیم به این مطلب خواهیم رسید.

امیر پوردستان در ادامه تشریح ویژگیهای مرحوم شیروانی بیان کرد: این رزمنده از اولین نفراتی بود که به ندای حضرت امام خمینی(ره) لبیک گفت و با رژیم ستمشاهی به مقابله پرداخت.

فرمانده نزاجا ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب و ایجاد غائله کردستان، احمد شیروانی خودش را به دکتر چمران رساند و برای مبارزه سر از پای نمیشناخت.

وی در همین زمینه خاطرنشان کرد: بنده هیچگاه خاطرات حضورم را در کنار این رزمنده جان بر کف فراموش نمیکنم؛ نمازهای طولانی ایشان و نماز شب ایشان در طول مدت ماموریتهایشان فراموش نشدنی است.

سرتیپ پوردستان اضافه کرد: در اردوگاه زمانی که همرزمان سرهنگ شیروانی وقت فراقتی برای استراحت پیدا میکردند تازه زمان عبادت این رزمنده فرا رسیده بود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: مرحوم شیروانی در تمام مراحل دفاع مقدس جلوتر از همرزمان خود انجام وظیفه کرد و دوران اسارتشان سرفصل جدیدی از زندگیشان را رقم زد؛ چرا که ایشان در زندانهای رژیم صدام، بانی تمام فعالیتهای قرآنی در اردوگاهها بود و زمانی که برای زیارت حرم حضرت اباعبدالله(ع) مشرف شدند در بلندایی، فریاد "مرگ بر صدام" را سر دادند که این نشانه آزادگیشان بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار