فرمانده سپاه کردستان:

تشکیل بسیج ثمره عزم ملی در سایه مدیریت جهادی بود

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با اشاره به اینکه بسیج با یک عزم ملی و در سایه مدیریت جهادی شکل گرفت، گفت: یکی از محورهای کار بسیج پس از جنگ محرومیت‌زدایی بود که این کار در کردستان هم با توجه به عقب ماندگی‌ها با تمام توان دنبال شد.
کد خبر: ۱۸۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱ - 09May 2014

تشکیل بسیج ثمره عزم ملی در سایه مدیریت جهادی بود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار "محمدحسین رجبی" فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان صبح امروز در جمع بسیجیان شرکت کننده در رزمایش الیبیتالمقدس در کردستان با اشاره به اینکه برگزاری رزمایش الیبیتالمقدس در کردستان در ادامه برگزاری سراسری این رزمایش است، اظهار کرد: این رزمایش فرهنگی رزمی بزرگ قرار بود همانند سایر استانهای کشور در اواخر سال ۹۲ برگزار شود اما به دلیل اینکه شرایط اقلیمی استان در فصل زمستان شرایطی خاص است و نیز به این علت که سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به کردستان در اردیبهشتماه ۸۸ انجام شده بود از ردههای بالا درخواست شد که زمان برگزاری این همایش به اردیبهشت منتقل شود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری رزمایش الیبیت المقدس در این تاریخ در کردستان یادآور سفر حضرت آقا به این خطه در اردیبهشت معطر ۸۸ است گفت: بر اساس ابلاغ سازمان بسیج مستضعفین سپاه بیتالمقدس کردستان با سازماندهی ۴۰ گردان از میان خیل عظیم بسیجیان کردستان که بالغ بر ۴۳۰ هزار نفر هستند به اجرای این رزمایش بزرگ فرهنگی رزمی در سراسر استان اقدام کرد.

فرمانده سپاه بیتالمقدس کردستان تصریح کرد: بالغ بر ۱۵۰۰۰ هزار بسیجی زبده برای رزمایش فرهنگی رزمی الیبیتالمقدس سازماندهی شده و مهارتهای لازم برای اجرای رزمایش را فرا گرفتهاند که این نیروهای کارآزموده در قالب ۴۰ گردان حوزه محور شهری و روستایی بیتالمقدس، به اجرای مأموریتهای از پیش تعیین شده میپردازند.

وی به سناریوهای اجرایی در این رزمایش اشاره کرد و گفت: یک وضعیت ابلاغی در حوزه پدافند غیرعامل است که در این حوزه ۲۰ گردان در محدوده نواحی وارد عمل شده و همه ۱۰ شهرستان استان بویژه سنندج در حوزه پوشش این وضعیت قرار دارند.

سردار رجبی افزود: وضعیت دوم اجرای عملیات دفاع از کوی و برزن است که این وضعیت ناظر به این موضوع است که یک محدوده که توسط دشمن اشغال شده توسط نیروهای عملیاتی خودی پاکسازی شده، مواضع تثبیت شده، وضعیت نیروهای تحکیم یافته و استقرار کامل انجام میشود.

وی گفت: به بیان دیگر ۲۰ گردان دیگر شرکت کننده در رزمایش که ۱۹ گردان مأموریت دفاع از کوی و برزن و یک گردان نیز مأموریت امداد و نجات دارد و از خواهران بسیجی تشکیل شده به اجرای مأموریت خواهند پرداخت.

فرمانده سپاه بیتالمقدس کردستان به اهداف برگزاری رزمایش اشاره کرد و افزود: هدف اصلی برگزاری رزمایش، نمایش اقتدار بسیجیانی است که با بهکارگیری مهارتهای سازمانی که آموزش دیدهاند به صورت جمعی به اجرای مأموریت اقدام میکنند.

وی خاطر نشان کرد: از جمله اهداف دیگر رزمایش این است که در کنار نمایش اقتدار بسیج قصد داریم از میزان آمادگی ذهنی و علمی، قابلیت عملی، آمادگی رصد تهدیدها و تجزیه و تحلیل آن و میزان توانایی مقابله بسیجیان اطمینان حاصل کنیم.

سردار رجبی گفت: از رزمایش انجام شده قبلی تا کنون، میزان مهارتهای تخصصی آموزش داده شده به بسیجیان باید ارزیابی شود و حفظ انسجام درون سازمانی با توجه به اینکه گردانها حوزه محور هستند از اهداف دیگر ارزیابی در خلال برگزاری رزمایش الیبیتالمقدس است.

وی با اشاره به اینکه بسیج با یک عزم ملی و در سایه مدیریت جهادی شکل گرفت تصریح کرد: یکی از محورهای کار سپاه و بسیج در دوران پس از پایان جنگ محرومیتزدایی و مردمیاری بود که این کار در کردستان هم با توجه به عقب ماندگیهای این استان با تمام توان دنبال شد.

فرمانده سپاه بیتالمقدس کردستان به خدمات محرومیتزدایی، سازندگی و اقتصاد مقاومتی سپاه در ۲ سال گذشته اشاره کرد و افزود: سپاه کردستان خدمات محرومیتزدایی خود را در ۲ سال گذشته در قالب ۱۳۴۷ پروژه محرومیتزدایی در کردستان ارائه کرده است.

وی گفت: سپاه و بسیج کردستان در این مدت ۱۰۸۵ پروژه سازندگی اجرایی کردهاند و در قالب اردوهای جهادی هم در مدت ۳ ماه ۶۶۷ پروژه را با به اتمام رسانده و در خدمت محرومان قرار دادهاند.

سردار رجبی به اقدامات بسیج در حوزه سازندگی در کردستان اشاره کرد و گفت: برپایی ۱۲ بیمارستان صحرایی و تحت پوشش قرار دادن ۱۰۰ هزار نفر از اهم اقدامات انجام شده در این حوزه بوده است.

وی افزود: بسیج کردستان در حوزه اقدامات فرهنگی و احداث سالنهای ورزشی نیز با اجرای ۳۰۰ پروژه به وظایف خود به خوبی عمل کرده که این پروژهها برخی به بهرهبرداری رسیده و شماری نیز امسال به بهرهبرداری میرسند.

فرمانده سپاه بیتالمقدس کردستان کمک به ۲۳۷ واحد تولیدی توسط سپاه و بسیج در کردستان را هم از اقداماتی برشمرد که برای کمک به اقتصاد استان انجام شده است.

وی گفت: اقدامات مؤثر سپاه کردستان در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز اقداماتی شایسته بوده که در بهبود وضعیت معیشتی مردم نقشی بسزا داشته است.

سردار رجبی به اقدامات فرهنگی بسیج در کردستان اشاره کرد و افزود: تشکیل حلقههای تربیتی صالحین، راهاندازی اردوهای راهیان نور و اعزام زائران به مناطق جنوب و نیز پذیرایی از زائران خطه کردستان از جمله اقدامات این حوزه بوده و همه اینها اثبات کننده حضور موفق بسیج در همه صحنهها است.

نظر شما
پربیننده ها