یکی از رزمندگان جنگ تحمیلی در گفت‌وگو با دفاع مقدس مطرح کرد

انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان؛ زمینه‌ساز تحقق شعار سال

یکی از دانش آموختگان دوره سوم دبیرستان سپاه گفت: اگر بتوانیم فرهنگ دفاع مقدس را به نسل جوان جامعه انتقال دهیم، می‌توانیم در تحقق شعار امسال گام‌های بلندی برداریم.
کد خبر: ۱۸۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۴ - 10May 2014

انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان؛ زمینه‌ساز تحقق شعار سال

"مسعود کمانی" یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس و از دانشآموختگان دوره سوم دبیرستان سپاه، در گفتوگو با دفاع مقدس، در تشریح خاطرات آن دوران اظهار کرد: سال ۶۷ در گردان حبیب لشکر ۲۷ محمد رسول الله(ص) در عملیات غدیر به عنوان رزمنده حضور داشتم. شب قبل از عملیات با یکی از دوستانم به نام "حسن زاهدی" گفتوگو میکردم. آن شب چهره او بسیار نورانی شده بود، به طوری که تصویر او هیچگاه از ذهنم نمیرود.

وی افزود: صبح روز بعد حسن زاهدی شهید شد، انگار از قبل معلوم بود که او انتخاب شده است. در آن زمان کمک آر پی جی زن بودم و یک کیف پر از گلولههای آرپی جی بر پشت خود داشتم، ناگهان ترکشی از بین گلولهها رد شد و به کمر من خورد، در آن زمان اگر قرار بر این بود که من شهید شوم حتما شهید میشدم، زیرا خداوند هر فرد لایق شهادت را از پیش برای این فیض عظیم برگزیده است و چنین فردی باید مراحلی را طی کند تا به این درجه والا برسد.

کمانی اضافه کرد: اگر بتوانیم فرهنگ دفاع مقدس را به نسل جوان جامعه انتقال دهیم، میتوانیم در تحقق شعار امسال گامهای بلندی برداریم.

این رزمنده دفاع مقدس گفت: تنها دلیل پیروزی پیامبر(ص) بر کفار صبر و استقامتش بود، این نشان از آن دارد که با رفتار انسانها فرهنگ بوجود میآید.

وی خاطرنشان کرد: دلیل بزرگی که مقام معظم رهبری در دل همه جای دارد این است که ایشان تمام کارهایی را که توصیه میکنند، خودشان انجام دادند. بهترین سیره عملی خود انسان است، ما باید ابتدا خود را ملزم به اجرای قوانین کنیم.

نظر شما
پربیننده ها