خبرنگاران، پیش برنده بیرق بزرگ آگاهی بخشی

خبرنگاران با حضوری فعال و موثر در جامعه، بخش مهم از فرآیند منافع و مصالح عمومی را تامین کرده و در عرصه نبرد رسانه‌ای امروز که بخش مهمی از جنگ نرم به شمار می‌رود وظیفه‌ای مانند سربازان و افسران فداکار را در خط مقدم این رویارویی فرهنگی به دوش می‌کشند
کد خبر: ۱۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۹ - 07August 2013

خبرنگاران، پیش برنده بیرق بزرگ آگاهی بخشی

به گزارش خبرگزاری دفاع پرس، مؤسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی در بیانیه ای فرا رسیدن روز خبرنگار را تبریک گفت که متن بیانیه بدین شرح است:

"ن والقلم و ما یسطرون "

امام راحل (ره) فرمودند که ارزش قلمهایی که با اخلاص و برای رضای خداوند عالم به کار می افتند در برخی از مواقع با خون شهداء برابری می کند، چرا که اگر خبرنگاران و اصحاب قلم و مطبوعات با این دیدگاه حرکت نمایند می توانند جوامع بزرگی را اصلاح نمایند و مردم را در مسیر حق هدایت و راهبری نمایند.

هفدهم مرداد که به یادمان شهادت مظلومانه محمود صارمی ،"روز خبرنگار" نامیده شده است، یادآور مجاهدت های زنان و مردانی حقیقت طلب است که با هدف روایت حقیقت، بیرق بزرگ " آگاهی بخشی" را بر دوش کشیده و خاضعانه و بی ادعا وجود خویش را چراغ راه جامعه کرده اند.

طلایه داران این سلسله راهیان وادی آگاهی و نیک اندیشی، مجاهدانی هستند که در نگارش خبر از جوهر جان خویش مرکّب ساختند و  در سپهر شهادت و ایثار، ستارگانی جاوید شدند.

بی شک خبرنگاران با انعکاس به موقع و صحیح اخبار در جامعه نقش بسیار مهمی در ارتقاء آگاهیهای خبری، که امروزه از ضروریترین آگاهیها به شمار میرود ایفا میکنند.

در حقیقت خبرنگاران با حضوری فعال و موثر در جامعه، بخش مهم از فرآیند منافع و مصالح عمومی را تامین کرده و در عرصه نبرد رسانهای امروز که بخش مهمی از جنگ نرم به شمار میرود وظیفهای مانند سربازان و افسران فداکار را در خط مقدم این رویارویی فرهنگی به دوش میکشند و همانگونه که همگان می دانیم خبرنگاران به عنوان حلقه های اتصال رسانه با مخـاطبان از جایگاه و شأن والایی برخوردارند و در واقع این خبرنگاران شجاع ، آگاه و متعهد هستند که به رسانه هویت و غنا می بخشند و به ارزش آن می افزایند.

بی گمان رسانه ها نیز به عنوان یک ابزار اطلاع رسانی و فرهنگ سازی رسالتی بس مهم و خطیر در توسعه و پیشرفت کشورها بر عهده دارند و در برهه ها و مقاطع مختلف در کنار مردم و دولت مداران به عنوان حاملان پیام و مرسلان خبر به تحلیل واقع بنیانه ای از وقایع می پردازند و اطلاع رسانی شفاف را سرلوحه کار خود قرار می دهند.

از این روز مؤسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی فرارسیدن روز خبرنگار را گرامی داشته و از درگاه حضرت احدیت سلامتی ، کامیابی و توفیقات روز افزون همه این عزیزان را در ظلّ توجّهات حضرت ولیعصر (عج ) و تحت زعامت رهبر معظم انقلاب مسئلت می نماید.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار