روایت خاطرات نابغه جنگ به قلم بهناز ضرابی‌زاده

"بهناز ضرابی‌زاده" مشغول نگارش اثری درباره زندگی یکی از بزرگترین نوابغ هشت سال دفاع مقدس است.
کد خبر: ۱۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۹ - 07August 2013

روایت خاطرات نابغه جنگ به قلم بهناز ضرابی‌زاده

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، بهناز ضرابیزاده، این روزها مشغول نگارش کتاب خاطرات شهید علی چیتسازیان از زبان «فرشته پناهی»، همسر این شهید است.

این نویسنده و محقق که کتاب تحسین شده "دختر شینا" را در کارنامه خود دارد، درباره این کتاب گفت: شهید علی چیتسازیان، فرمانده اطلاعات عملیات لشکر انصارالحسین بوده است. در حال حاضر مصاحبه با همسر شهید انجام شده و پیادهسازی این گفتگوی 30 ساعته هم به پایان رسیده و مشغول بازنویسی آن هست.

او با اشاره به اینکه برای تمام کردن این کتاب عجله چندانی ندارد، اظهار داشت: میخواهم سر فرصت و حوصله نوشتن این کتاب را انجام. سعی دارم چیزی که مینویسم، با مخاطب ارتباط برقرار کند؛ بنابراین وقت زیادی برای این کتاب میگذارم و نمیتوانم پیشبینی کنم که کارهای آن چه زمانی به پایان میرسد.

به گفته ضرابیزاده این کتاب هنوز عنوان قطعی ندارد و دومین کتاب خاطرهنگاری او بعد از «دختر شینا» و چهاردهمین کتاب این محقق به شمار میرود.

شهید علی چیتسازان در سال 1341 در خانوادهای مذهبی در همدان دیده به جهان گشود. جرات، تیزهوشی و توانایی جسمی از خصوصیات بارز دوران کودکی او بود. وی با فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل ارتش بیست میلیونی از طریق هنرستان وارد بسیج شد و در پادگان آموزشی قدس همدان آموزشهای نظامی را گذراند. هوش و ذکاوت او درکسب فنون نظامی به قدری بود که در مدت کوتاهی به عنوان فرمانده نیروهای آموزشی انتخاب و سپس فرمانده مرکز آموزش نظامی شد. نیروهائی که توسط شهید چیتسازان آموزش دیدهاند، بالغ بر چندین هزار نفر هستند.

با شروع جنگ تحمیلی و تجاوز دشمن بعثی به خاک مقدس ایران، او که شوق زیادی برای رفتن به مناطق جنگی داشت، با تشکیل و قبول فرماندهی گردان انصار الحسین (ع) و به عهده گرفتن مسئولیت آموزش جنگهای کوهستانی در این گردان، به منطقه عملیاتی رفت. درعملیات مسلم بن عقیل با اینکه بیش از17 سال سن نداشت، 140 نفر از نیروهای بعثی را که به اسارت رزمندگان اسلام در آمده بودند از داخل خاک عراق به پشت جبهه انتقال داد و شهامت و شجاعت خود را به اثبات رساند.

شهید علی چیتسازیان با تشکیل لشکر انصار الحسین (ع) به عنوان فرمانده اطلاعات و عملیات این یگان برگزیده شد و در بیشتر عملیاتی که از سوی رزمندگان اسلام برای مقابله با متجاوزان صورت می گرفت، شرکت کرد.

وی درعملیات کربلای 4 و5 نیز به عنوان فرمانده محور عملیاتی لشکر انصارالحسین (ع) به مبارزه با دشمنان خدا پرداخت و رشادتهایی را از خود به یادگار گذاشت.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار