رییس عقیدتی سیاسی ناجا:

مشکل حجاب و عفاف را با مدیریت جهادی حل کنیم

رییس عقیدتی سیاسی ناجا گفت: با وجود مراکز و موسسات فرهنگی فراوان در کشور ما در بخش حجاب و عفاف هنوز مشکل وجود دارد که نیازمند مدیریت جهادی از سوی کلیه وزارتخانه‌ها است.
کد خبر: ۱۸۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷ - 11May 2014

مشکل حجاب و عفاف را با مدیریت جهادی حل کنیم

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجتالاسلام "ابوتراب بهرامی" رئیس عقیدتی سیاسی ناجا که به منظور افتتاح مسجد الزهرا(س) ستاد فرماندهی نیروی انتظامی خوزستان در اهواز حضور یافته بود، با تشکر از کسانی که به نوعی در ترویج فرهنگ نماز و قرآن آموزی دخیل هستند، اظهار کرد: آموزش نماز و قرآن و ساخت مراکز آموزشی، یک فرهنگ بسیار با ارزش و مهم است.
 
رییس عقیدتی سیاسی ناجا افزود: مسجد از جمله جایگاههای مهم نور و عبادت است که از کارهای مهم ترویج فرهنگ اسلامی تلقی میشود. به دلیل اهمیت این موضوع رسول اکرم(ص) بارها فرمودند "هر کس به ساخت مسجد کمک کند خداوند در بهشت به او خانهای میدهد".

 بهرامی تصریح کرد: رسول اکرم(ص) درفرمایشات خود بر حضور در مسجد و شرکت در نماز جماعت تاکید فراوانی داشتهاند، به گونهای که میفرمایند "کسی پاک و عاری از گناه است که در مسجد حضور یابد".
 
وی خاطرنشان کرد: آبادانی مساجد فقط به فضا و مکان نیست، بلکه باید فضای معنوی آن نیز آباد شود. بهترین کار در مساجد نمای جماعت خواندن است. زیرا نماز با جماعت واجب شد.
 
رییس عقیدتی سیاسی ناجا افزود: رسول خدا(ص) میفرمایند "در برابر هر گامی که برای شرکت در نماز جماعت برداشته میشود، خداوند ۷۰ هزار حسنه برای نمازگزار مینویسد.

 بهرامی اظهار کرد: مسجد مرکز اقتدار امت اسلامی، مرکز انتشار معارف الهی و مرکز وحدت مسلمانان است. امام علی(ع) فرمودهاند "کسی نمازگزار کاملی است که در مسجد نماز بخواند و در نماز جماعت شرکت کند".

 وی تصریح کرد: دلیل اهمیت مساجد از آنجایی مشخص میشود که پیامبر اکرم(ص) در بدو ورود خود به مدینه مسجد ساخت که امروز به مسجدالنبی معروف است.
 
رییس عقیدتی و سیاسی ناجا بیان کرد: انقلاب اسلامی کشور ما از مساجد شروع شد و مردم از مساجد انقلابی شدند و ندای انقلابی دادند.
 
بهرامی عنوان کرد: مسجد مرکز ترویج اخلاق، الفت مردم نسبت به یکدیگر و بصیرت دینی است.
 
وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب سال گذشته فرمودند که ما باید ۱۰ میلیون نفر حافظ قرآن در کشور داشته باشیم. در این میان نیروی انتظامی نیز سهم خود را از بین کارکنان و خانوادههای خود مشخص کرد و ۴۷ هزار و ۶۰۰ نفر از خانواده بزرگ نیروی انتظامی داوطلب شرکت در این فرمایش شدند، به گونهای که این رقم در خوزستان، رقم بالایی بود.

رئیس عقیدتی سیاسی ناجا با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری عنوان کرد: به دلیل عقبماندگی کشور در اقتصاد و فرهنگ، رهبری امسال را به این نام مزین کرد و این عقبماندگی باید جبران شود.
 
بهرامی ادامه داد: با عزم ملی یا اراده عمومی و مدیریت جهادی به اهدافی که در پیش رو داریم خواهیم رسید. همانگونه که با اراده عموم و عزم ملی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس را پشت سر گذاشتیم.

وی یادآور شد: خاک خوزستان شاهد ایثار، از خودگذشتگی و شهادت بوده است. این خاک به خون شهیدان متبرک است که با از خود گذشتگی، دشمن را از سرزمین خود بیرون راندند.
 
رییس عقیدتی و سیاسی ناجا با اشاره به نامگذاری امسال تصریح کرد: پرهیز از اصراف و اجرایی شدن اصول ۲۴ گانه اقتصاد مقاومتی یکی از تکالیف بزرگ تحقق نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری است.

بهرامی اظهار کرد: رهبری در نامگذاری امسال بیش از هر چیز به فرهنگ تاکید فراوانی داشتهاند، چرا که در حوزه اقتصاد بسیاری از مشکلات را فرهنگ حل میکند که به همکاری و اراده قوی ملی نیاز دارد.

وی گفت: با وجود مراکز و موسسات فرهنگی فراوان در کشور ما در بخش حجاب و عفاف هنوز مشکل وجود دارد که نیازمند مدیریت جهادی از سوی کلیه وزارتخانهها است.

رییس عقیدتی سیاسی ناجا بیان کرد: اگر مدیریت ما جهادی شود قطعا مشکلات فرهنگی و اقتصادی کشور رفع و به قلههای بلندی در این زمینه نایل میشویم.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار