وزیر دادگستری:

گزارش دولت درباره بازرسی از بند ۳۵۰ اوین تهیه شد

وزیر دادگستری در خصوص پیگیری موضوع بند ۳۵۰ اوین توسط دولت گفت:گزارش دولت در این مورد تهیه شده است و مراحل تکمیلی آن نیز انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۸۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۵ - 11May 2014

گزارش دولت درباره بازرسی از بند ۳۵۰ اوین تهیه شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجت الاسلام والمسلمین "مصطفی پورمحمدی" در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه شما مسئول کمیته پیگیری بند 350 اوین هستید، بررسیهای این کمیته به کجا رسید؟ اظهار داشت: اصلا چنین کمیتهای به این معنا که میگویید نبوده است.بلکه بنا بود گزارشی در این خصوص در دولت تهیه شود که گزارش هم تهیه شده و تکمیلیاش هم انجام میشود.
 
حجت الاسلام پورمحمدی ادامه داد: به هر حال مقامات قضایی زندان باید پاسخ روشن را در این خصوص بدهند.
 
وزیر دادگستری در باره توضیحات آقای اسماعیلی رئیس سابق سازمان زندانها گفت: توضیحاتی داده شده و اگر ادعایی خلاف آن هم باشد طبعا باید از رئیس جدید سازمان زندانها سئوال شود و اطلاعات تکمیلی را بفرستند.
 
پورمحمدی همچنین در پاسخ به سئوال دیگری درباره فهرست بدهکاران بانکی که از سوی دولت به قوه قضاییه ارسال شده است و اینکه چند نفر از این لیست، بدهی بالای 10 میلیارد تومان دارند؟ گفت: ما هنوز در وزارت دادگستری روی این فهرست کار نکردیم و گزارش را هم از آقای دادستان کل نگرفتهام.
 
وزیر دادگستری در ادامه در پاسخ به این سئوال که گفته میشود دادستان تهران از معاونت حقوقی دولت موارد اختلافی سیدی مستند «من روحانی هستم» را خواسته و قرار شده این معاونت موارد را برای بررسی اعلام کند؟ گفت: به هر حال مواردی در این سیدی مطرح است که با واقعیتها تطبیق داده نمیشود ضمن اینکه توزیع و تکثیر آن نیز بدون اجازه از مراجع قانونی بوده است.
 
حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی افزود: به هر حال اینها مشکلاتی است که وجود دارد و غیر از اینکه مصادیق خلافش را مطلعان تاریخی مانند دفتر ریاست جمهوری یا معاونت حقوقی دولت باید بگویند، تکثیر آن نیز بدون اخذ مجوز از مراجع مربوطه بوده است.
 
وی در پاسخ به این سئوال که آیا دادستانی نمیتواند به عنوان مدعی العموم به این موضوع ورود کند؟ گفت:دادستانی ورود کرده اما برای تحقیق و تشخیص مصادیق از معاونت حقوقی ریاست جمهوری سئوال کرده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار