رییس مرکز معارف جنگ هوانیروز در گفت‌وگو با دفاع مقدس مطرح کرد

مشارکت هوانیروز در طرح ساخت موزه دفاع مقدس

رییس مرکز معارف جنگ هوانیروز با اشاره به طرح ساخت موزه دفاع مقدس در اطراف حرم امام راحل گفت: یک پروژه از طرح ساخت موزه دفاع مقدس به هوانیروز اختصاص پیدا کرده است.
کد خبر: ۱۸۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۹ - 14May 2014

مشارکت هوانیروز در طرح ساخت موزه دفاع مقدس

سرهنگ محمد ابراهیم باباجانی، رییس مرکز معارف جنگ هوانیروز با تأکید بر اهمیت جمعآوری اسناد ایثارگران، به خبرگزاری دفاع مقدس گفت: در راستای دغدغه مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج فرهنگ دفاع مقدس باید نسخههای فرهنگی قابل قبولی به عنوان اسناد هوانیروز تهیه کرده و برای ساخت سریال، فیلم سینمایی و ورود در فضای مجازی اطلاعات خوبی داشته باشیم.

سرهنگ باباجانی اظهار کرد: در راستای جمعآوری اسناد هوانیروز مکاتبات یگانها با یکدیگر، خاطرات تالیف شده و مصاحبهها با پیشکسوتان گردآوری میشود.

وی ادامه داد: در حال حاضر برای جمعآوری اسناد دفاع مقدس در حال رایزنی با صدا و سیما و سایر ارگانها و مراکز هستیم تا بتوانیم تصاویر آرشیوی هوانیروز را گردآوری کنیم.

سرهنگ باباجانی با اشاره به دستور رهبری برای احداث موزه دفاع مقدس گفت: برای این طرح حدود 52 پروژه در کنار مرقد امام(ره) تعریف شده است که از طریق ستاد کل نیروهای مسلح و سازمانها و نهادهای مربوطه با مشارکت یکدیگر ساخته میشود.

وی تصریح کرد : یک پروژه نیز به هوانیروز اختصاص دارد و پیشبینی میشود که با اجرایی شدن این طرح، اطلاعات دفاع مقدس تمام نیروها تجمیع شود.

وی در پایان گفت: در راستای گردآوری تاریخچه هوانیروز جمعآوری عکسها، تصاویر، کلیپها و تهیه آمار شهدا، جانبازان و آزادگان هر استان و بیوگرافی آنها در دستور کار قرار گرفته است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار