رئیس پلیس راهور ناجا عنوان کرد

آغاز طرح تابستانه پلیس از ۲۱ خرداد/ نصب دوربین‌های هوشمند در محورهای پرتصادف

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه مرحله اول طرح تابستانه پلیس از ۲۱ خرداد تا ۹ تیر و مرحله دوم از ۵ مرداد تا ۵ مهر اجرا می‌شود، گفت: طرح تابستانه نصب دوربین هوشمند در استان‌ها و محورهای پرتصادف در اولویت قرار دارد.
کد خبر: ۱۸۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷ - 11May 2014

آغاز طرح تابستانه پلیس از ۲۱ خرداد/ نصب دوربین‌های هوشمند در محورهای پرتصادف

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار "اسکندر مؤمنی" رئیس پلیس راهور ناجا در حاشیه جلسه کمیته ایمنی و حملونقل در جمع خبرنگاران گفت: این جلسه به منظور ارزیابی از طرح نوروزی و ضعف و قوتها تشکیل شد تا پیشنهاداتی برای نوروز آینده داشته باشیم که خوشبختانه دستاوردهای خوبی در این جلسه وجود داشت.
 
وی به طرح تابستانه و مقدمات انجام آن اشاره کرد و گفت: مقدمات طرح تابستانه از قبل آماده شده است و طرح ویژه سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) نیز اتخاذ شده است.
 
رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: طرح تابستانه در دو مرحله انجام میشود؛ مرحله اول از 21 خرداد تا 9 تیر و مرحله دوم از 5 مرداد تا 5 مهر.
 
سردار مؤمنی تصریح کرد: در طرح تابستانه نصب دوربین هوشمند در استانها و محورهای پرتصادف در اولویت قرار دارد.
 
وی از ماه شهریور به عنوان پرترددترین ایام بعد از نوروز نام برد و گفت: قرار است کارگروهی تشکیل شود و پیشنهادات ارائه شود.
 
سردار مؤمنی تصریح کرد: اگر همان رفتار ترافیکی، سعه صدر، گذشت و صبوری بر مردم، رسانهها و دستگاههای مختلف همچون نوروز وجود داشته باشد ما در کل سال شاهد کاهش حوادث هستیم.
 
وی افزود: همکاری و همراهی مردم و رعایت قانون و مقررات و پرهیز از شتاب در رانندگی میتواند در کاهش حوادث نقش داشته باشد.
 
رئیس پلیس راهور ناجا در پاسخ به سؤالی مبنی بر عدم شرکت هلالاحمر در این جلسه گفت: تقریباً همه دستگاهها به طور مرتب در جلسات شرکت دارند و این بار هلالاحمر حضور نداشته که یا از جلسه مطلع نبوده و یا دلیلی داشته است.
 
سردار مؤمنی به کاهش سرعت در بزرگراهها اشاره کرد و گفت: ما یک بازنگری در مسئله سرعت در کشور داریم و با توجه به تغییر سریع آبادیها و تبدیل آنها به شهرها برنامهریزی خواهیم کرد و مسلماً سرعت متناسب با محور اتخاذ میشود و تغییرات سرعت به طور دائم و سالانه در برنامه قرار دارد.
 
وی در پاسخ به پرسشی در مورد شمارهگذاری خودرو گفت: شمارهگذاری خودرو اعم از داخلی و خارجی افزایش قابل توجهی یافته است.
 
رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: تخلفات نسبت به سال گذشته کاهش داشته است و در فروردین ماه اعمال قانون کمتر بوده است.


سردار مومنی اظهار داشت: کشتههای امسال نسبت به سال گذشته حدود 6 درصد کمتر شده است و میتوان گفت در نوروز امسال 143 انسان کمتر کشته شدهاند.
 
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: این در طول تاریخ سابقه نداشته که 4 سال متوالی کاهش آمار کشتهها از نظر پزشکی قانونی را داشته باشیم.
 
وی ادامه داد: در خیلی جاها تولید کننده آمار خود سازمانها هستند، اما در این جا پزشک قانونی آمار میدهد که از قوه دیگری است.
 
رئیس پلیس راهور ناجا به بحث بیمه پرداخت و گفت: مردم باید به همان راحتی و سهولت که برای بیمه پول میدهند و مورد تکریم قرار میگیرند به همان سهولت و راحتی نیز بتوانند خسارت بگیرند و باید تعداد مراکز خسارت بیمه بیشتر شود تا مردم دچار دردسرها برای دریافت خسارت نشوند.
 
وی ادامه داد: یک طرح ویژه هم داریم و با توجه به اینکه میلیونها زائر ایرانی برای زیارت و تجدید عهد با آرمانهای امام راحل در 14 خرداد ماه در تهران شرکت میکنند تمهیدات ویژه برای این ایام نیز در نظر گرفته شده است.
 
رئیس پلیس راهور ناجا افزود: پیشنهاد شده بود که هر دستگاه و ارگان رزمایش خود را داشته باشد و متناسب با شرایط خود طرحها را اجرا کند و فقط طرح مشترک تمام ارگانها و سازمانها در همین دو مرحله طرح تابستانه است.
 
وی ادامه داد: از 5 مرداد تا 5 مهر که دو ماه است ما بیشترین سفرها را شاهد هستیم.
 
سردار مؤمنی در خصوص استانها و جادههایی که بیشترین تصادفات را دارند گفت: از 10 محور پرتصادف 6 محور در شمال کشور است 4 محور در گیلان و 2 محور در گلستان که نصب دوربین هوشمند در جادههای پرتصادف در اولویت است چرا که تأثیر بازدارنده دارند.
 
وی تصریح کرد: باید تمام ارگانها در طرح تابستانه حضور فیزیکیاشان تا ساعت 12 شب باشد و چراغ گردان نیز روشن باشد چرا که تجربه نشان داده مردم با دیدن چراغ گردان سرعت خود را کنترل میکنند و میتوان گفت چراغ گردان نماینده حاکمیت است.
 
وی ادامه داد: باید در استانهایی که بیشترین تصادف و بیشترین آمار مرگ و میر حاصل از تصادف را داشته باشند تجزیه و تحلیل کرد و راهکار مناسب را اتخاذ کرد.
 
رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: میانگین سرعت در نوروز امسال 4 کیلومتر کاهش یافت و 31 درصد نیز تخلفات ثبت شده کاهش یافته و تعداد قبضهای جریمه نیز کمتر شده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار