با وجود حمایت های سیاسی از دولت کودتایی مصر؛

رفتار امریکا و اروپا در خصوص مصر تناقض دارد

بعد از بیانیه دولت جدید مصر مبنی بر شکست دیپلماسی برای حل بحران این کشور و تهدید مخالفان، امریکا و کشورهای اروپایی نسبت به آینده سیاسی این کشور هشدار دادند.
کد خبر: ۱۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۰ - 08August 2013

رفتار امریکا و اروپا در خصوص مصر تناقض دارد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، در حالی که با گذشت بیش از یک ماه از وقوع کودتا و برکناری محمد مرسی رئیس جمهور مصر از قدرت همواره شاهد حمایت های سیاسی غرب به خصوص امریکا از دولت جدید و کودتایی مصر بوده ایم، پس از عدم موفقیت نمایندگان آنها در حل بحران سیاسی مصر،  این کشورها نسبت به وضعیت آینده سیاسی مصر و پیامدهای شکست دیپلماسی برای حل بحران هشدار دادند.


به گزارش "الجزیره" قطر، این هشدار توسط امریکا و برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا پس از آنکه دولت جدید مصر با اذعان به شکست دیپلماسی برای حل بحران بار دیگر مخالفان را نسبت به برخورد جدی تر تهدید کرد، منتشر شده است.


گفتنی است در شرایطی که دولت امریکا و متحدان آن با تایید دولت کودتایی و جدید مصر در پی مشروعیت بخشی به آن بوده اند، این کشورها در دو هفته گذشته نمایندگانی را برای مذاکره با دولت جدید و مخالفان آن به مصر اعزام کرده اند؛ هر چند نمایندگان آنها نتوانستند موافقت طرفین درگیر را برای پایان ناآرامی ها کسب نمایند و رئیس جمهور موقت مصر نیز اعلام کرد که حل بحران با استفاده از دیپلماسی به شکست انجامیده است.


در این راستا و بعد از اذعان به شکست دیپلماسی در حل بحران، ارتش و دولت کودتایی بار دیگر مخالفان را به اتخاذ اقدامات شدیدتر برای سرکوب ناآرامی تهدید کرده است. امری که با توجه به عملکرد گذشته ارتش می توان بیان داشت خشونت بیشتری در انتظار تحولات سیاسی مصر خواهد بود. در چند روز گذشته مقامات آمریکایی در خصوص مصر با تناقضاتی مواجه بوده اند که برخی با دولت جدید و برخی مخالف آن بوده اند.
 

نظر شما
پربیننده ها