روز خبرنگار؛

مبارزی که در راه ثبت کربلای ایران به شهادت رسید

احمد به ثبت صحنه های خون و خطر همت گماشت؛ او همواره تلاش می کرد تا بتواند چهره ی کریه استکبار و رزم بی امان مجاهدان راه حق را نشان دهد.
کد خبر: ۱۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۱ - 08August 2013

مبارزی که در راه ثبت کربلای ایران به شهادت رسید

خبرگزاری دفاع مقدس: ورود متجاوزان بعثی به حریم جمهوری اسلامی ایران، سراسر جبهه ها کربلا شده بود. حالا می بایست خون نگارانی از جنس آهنین مردان این آب و خاک بر میخواستند و پیام این عاشوراییان زمان را به همه ی عالم می رساندند.

قرعه به نام عده ای از عاشقان اسلام و انقلاب که توانایی حمل این امانت عظیم را داشتند و در عرصه های اطلاع رسانی فعال بودند افتاد. یکی از این خون نگاران که خود لاله ای در باغ وطن شد، جوانی رشید و با صلابت به نام احمد آریایی بود. اینک در آستانه ی روز گرامیداشت منزلت خبرنگار، زندگی این دلیر مرد عرصه ی خبر را هر چند مختصر مرور می کنیم.

احمد از نگاه مادربزرگ
 
احمد در سال 1341 در خانواده ای متدین در شهرستان اهواز دیده به جهان گشود. او از کودکی و نوجوانی به عنوان یک فرد اهل مسجد و مذهبی در میان اهل محل شناخته می شد. او در دوران کودکی و نوجوانی متین و آرام بود. مادر بزرگوارش از این خصلت شهید یاد کرده و گفته است «احمد، در دوران کودکی و نوجوانی بسیار آرام و متین بود و من همیشه از او راضی بودم».
 
وقتی مبارزه علیه استبداد شاه و اربابان خارجیش شکل عمومی به خود گرفت او نیز دوشادوش دیگر مردم این سرزمین پا در عرصه ی مبارزه نهاد. احمد در پخش اعلامیه های حضرت امام خمینی (ره) فعالیت بسیاری از خود نشان می داد.
 
وقتی دیکتاتور کاخ نشین بغداد بر طبل جنگ کوبید و شراره های شرارت بعثی ها در ایران زمین سرازیر شد، بسیاری از شهرهای شمال غرب، غرب و جنوب غربی کشورمان عرصه ی تاخت و تاز کرکس ها شد. در این میان اهواز یکی از همان شهرهای مظلومی بود که به شدت زیر آتش توپخانه و بمبارانهای سنگین  دشمن قرار گرفت. احمد نیز با شروع این نبرد نابرابر پا به میدان رزم نهاد. فشار دشمن بعثی روز به روز بیشتر می شد و آنان در سکوت عمدی رسانه های وابسته به استکبار جهانی هر لحظه جنایتی تازه در این آب و خاک مقدس می آفریدند.
 
با گذشت حدود شش ماه از آغاز تجاوز رژیم بعثی عراق به حریم جمهوری اسلامی ایران احمد که حالا دیپلمش را گرفته بود تصمیم گرفت این مظلومیت در عین حال اقتدار ملت ایران را به گوش جهانیان برساند. او در سال 1360 جهت ادای رسالت انسانی و اسلامیش به صدا و سیما گام نهاد.
 
احمد به ثبت صحنه های خون و خطر همت گماشت؛ او همواره تلاش می کرد تا بتواند چهره ی کریه استکبار و رزم بی امان مجاهدان راه حق را نشان دهد.
 
سرانجام این جوان ولایتمدار و رزم آور عرصه ی آگاه سازی مزد مجاهدتهای خالصانه اش را در روز 21 خردادماه 1360 در منطقه ی عمومی دارخوین، در عملیات غرور آفرین فرمانده کل قوا خمینی روح خدا دریافت کرد. او در اثر اصابت ترکش به دیدار معبود شتافت.
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار