اکبر صحرایی

طنزِ دفاع مقدس مورد توجه بیشتری قرار گیرد

نویسنده کتاب‌های طنز دفاع مقدس، نویسنده کتاب‌های طنز دفاع مقدس، خواستار استفاده از این قالب ادبی برای معرفی صحنه‌های ناب و نشاط‌ آور جنگ برای کودکان و نوجوانان شد.
کد خبر: ۱۸۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۶ - 12May 2014

طنزِ دفاع مقدس مورد توجه بیشتری قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از سوره مهر، صحرایی با اشاره به اینکه در کتابهایم سعی کردهام مفاهیم و فرهنگ دفاع مقدس را به صورت طنز بگنجانم، افزود: دار و دسته دارعلی، گلدان بلدرچینها، آمبولانس شتری و تویوتای خرگوشی، از جمله کتابهای من در این حوزه است.

صحرایی اظهار داشت: تویوتای خرگوشی آخرین کتاب از این مجموعه طنز داستانهای دفاع مقدس بوده، که در دست انتشار است، و به زودی چاپ شده و در اختیار علاقهمندان قرار میگیرد.

وی با بیان اینکه این کتابها توسط آقای مسعود کشمیری تصویرگری شده است، تصریح کرد: این مجموعهها به صورت به هم پیوسته و متصل هستند، که مخاطب با خواندن آنها به یک برداشت دوم میرسد.

این نویسنده با اشاره به اینکه بحث اصلی کتابهای من در مورد شخصیتی به نام دارعلی است، گفت: وی به عنوان فرماندة دسته در جنگ اتفاقات و حوادثی را شکل میدهد.

وی اضافه کرد: طنز یکی از ابزارهایی که میتوان برای همة گروههای سنی در جهت ارائه مفاهیم و ادبیات داستانی از آن استفاده کرد. ضمن آنکه خود هشت سال جنگ دارای صحنههای نشاطآور و طنزی است که میتواند در قالب مفاهیم و خاطرات گوناگون برای مخاطبان جالب و جذاب باشد.

صحرایی با اشاره به اینکه در فضای خشک جبههها ایرانیها خود برای نشاطآوری از طنز استفاده میکردند، گفت: من هم سعی کردهام مفاهیم و مسائل مرتبط با فرهنگ دفاع مقدس را به بهترین شکل در قالب طنز به کودکان و نوجوانان ارائه دهم.

وی طنز را در جامعه بسیار مفید و تأثیرگذار دانست، و بیان داشت: برای آنکه بتوانیم ادبیات ارزشی و مقدس هشت سال جنگ را به نسلهای آینده بهخصوص قشرهای کودک و نوجوان منتقل کنیم، نیاز به ارائة آنها در قالب تأثیرگذاری چون طنز داریم.

صحرایی در ادامه کتابهای حوزة دفاع مقدس و انقلاب اسلامی انتشارات سوره مهر را زمینهساز برای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد و گفت: مسئولان و متولیان فرهنگی بهخصوص وزارت ارشاد و رسانة ملی میتوانند از این کتابها برای تولید فیلم و سریالهای تلویزیونی استفاده کنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار