رونمایی از کتاب و مستند "از یاد رفته" با موضوع امر به معروف و نهی از منکر

"از یاد رفته" مجموعه خاطرات منتخب امربه معروف و نهی از منکر است که با مقدمه هایی از "آیت‌الله محمدعلی جاودان" و "حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان" منتشر شده است.
کد خبر: ۱۸۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲ - 12May 2014

رونمایی از کتاب و مستند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، پیش از این رهبر انقلاب پیرامون این فریضه و احیای آن بارها و بارها تذکر داده و فرموده بودند که: «من میخواهم این واجب فراموش شدهٔ اسلام را به یاد شما و ملت ایران بیاورم؛ امر به معروف و نهی از منکر. همهٔ آحاد مردم باید وظیفهٔ امر کردن به کار خوب و نهی کردن از کار بد را برای خود قائل باشند. این تضمینکنندهٔ حیات طیبه در نظام اسلامی خواهد بود. عمل کنیم تا آثارش را ببینیم.»

اما در همین راستا و برای احیای این فریضهٔ از یاد رفته در جامعه، از چهار سال پیش «جنبش دانشجویی حیا» فعالیت خود را آغاز کرد و این روزها این جنبش در ادامهٔ فعالیتهای خود در زمینهٔ امر به معروف، اقدام به چاپ کتاب «از یاد رفته» و ساخت مستند «از یاد رفته» کرده است. به همین منظور روز گذشته در مراسمی که برای تجلیل از خانوادهٔ شهیدان خلیلی و مددخانی برگزار شد، از این کتاب و مستند، در آمفی تئاتر شهید بهرامی «دانشگاه علم و صنعت ایران» و با حضور «حجتالسلام والمسلین سرلک» و خانوادهٔ شهید «مسعود مددخانی» رونمایی گردید.

اکران اولین مستند بلند با موضوع امر به معروف

این مراسم از ساعت ۱۱: ۴۵ و با تلاوت قرآن آغاز شد. پس از تلاوت قرآن، مستند «از یاد رفته» به کارگردانی «محمدرضا تاجداری» به نمایش در آمد. این مستند در صحبت با مردم، منکرهای رایج بین آنها و دلایل ترک بزرگترین فریضه الهی را بررسی میکند. سپس برای یافتن راه حل و ارائه راه کاری عملی برای زنده کردن این واجب فراموش شده به سراغ علمای دین و کارشناسان میرود.

عوامل این مستند، مصاحبههایی اختصاصی با علما و کارشناسان مطرحی چون: «آیت الله جاودان»، «آیت الله قرهی»، «حجه الاسلام والمسلمین دکتر آقاتهرانی»، «حجهالاسلاموالمسلمین سالک»، «حجه الاسلام والمسلمین سرلک» و «کربلایی موسی رضایی» را تریب دادهاند و همچنین تصاویری از صحبتهای جذاب «آیت الله العظمی مجتبی تهرانی»، «حجه الاسلام والمسلمین ماندگاری» و «دکتررحیمپور ازغدی» در مستند «از یاد رفته» آمدهاست.

مستند ۴۵ دقیقهای «از یاد رفته»، اولین مستند بلند در زمینهٔ امر به معروف محسوب میشود

کتاب «از یاد رفته»، کتاب مجموعه خاطرات منتخب امربه معروف و نهی از منکر پس از اکران مستند، همسر شهید «مسعود مددخانی»، «حجت الاسلام والمسلمین سرلک» و «حجت الاسلام والمسلمین کریمی» برای مراسم رونمایی از کتاب «از یاد رفته» روی سن آمدند. «از یاد رفته» مجموعه خاطرات منتخب امربه معروف و نهی از منکر است که با مقدمههایی از «آیتالله محمدعلی جاودان» و «حجتالاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان» منتشر شده است.

پس از رونمایی کتاب، از طرف دانشجویان و اساتید «دانشگاه علم و صنعت» یابودی به همسر شهید مددخانی اهداء شد و از ایشان دعوت شد که برای دقایقی پیرامون این شهید بزرگوار و مظلوم صحبت کنند.

چرا از بسیجیها حمایت قضائی نمیشود؟

همسر شهید مددخانی، مصحبهای را از این شهید مظلوم که در سال ۷۳ در مجلهٔ «اطلاعات هفتگی» به چاپ رسیده بود، برای حضار قرائت کردند: «بسم رب الشهداء والصدیقین. کربلا حرم حق است و هیچکس را جز یاران امام حسین (ع) راهی به سوی حقیقت نیست. امر به معروف و نهی از منکر دو فریضهٔ مهم هستند که در چند سال اخیر توجه چندانی به آنها نشده. انجام این دو فریضه حساسیت و تعهد نسبت به ارزشهای اسلام و انقلاب و بیمه کردن این نهضت و نظام است. ولی متاسفانه مسئولان توجه لازم را به این موضوع ندارند. چرا ما باید بعد از ۱۵ سال به افرادی که به رواج منکر میپردازند اجازه دهیم که آزادانه در جامعه حرکت کنند و وقتی هم که یک بسیجی دلسوز بخواهد به آنها تذکری بدهد، مورد تهاجم واقع شود و جان خود را از دست بدهد. مثل «شهید علی بیگی» که به دست خفاشان شبپرست به فیض شهادت رسید. چرا نباید در این مهم از ما حمایت شود؟ به راستی هدف انقلاب چیست؟ چرا باید عدهای که در راس امور هستند، بچهها را بازیچه قرار دهند؟ چرا در این امر از بسیجیها حمایت قضائی نمیشود؟ تا کی باید در حق بسیجیها کوتاهی شود؟ باور کنید که همین کارهای مسئولان امام را خون به جگر کرد. والسلام»

خدایا مرگم مرا قبل از رهبرم قرار بده

همسر شهید «مسعود مددخانی» در ادامهٔ صحبتهای خود پیرامون این شهید گفت: از شما میخواهم که این واجب فراموش نشود. ایشان هیچ وقت از مواضعشان کوتاه نیامدند ولی به خاطر اعتراضهای پیاپی به مسئولان در این ۱۹ سال و بعد از جراحتشان همواره مورد غضب واقع شدند. تمام عشق ایشان حضرت آقا بود و هر زمان که تصویر رهبر را میدیدند گریه میکردند و تنها آرزویشان هم این بود که خدا مرگ ایشان را قبل از رهبر قرار دهد.

احتمال هر گونه بخشش را تکذیب میکنیم

در ادامه پدر و مادر شهید «علی خلیلی» نامهای را به دست مسئولان مراسم رساندند که متن آن به شرح زیر است:
 «وَ لْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَى الْخَیْرِ وَ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ»

ملت غیور و شهیدپرور ایران

باگذر نزدیک به دو ماه از پرپر شدن گل باغ زندگیمان، خوشحالیم اگر خون علی ما با بالا بردن هر چند کمی امنیت و عزت دختران شیعه و منسجم شدن مجموعههای فرهنگی خودجوش، که برای اعتلای فرهنگ دینی کشور کار کردند، در شهر و کشورمان باشد. لکن این امنیت با خون شهدایی چون علی ما بدست آمد.

اینجانبان پدر و مادر «شهید علی خلیلی»، احتمال هر گونه بخشش را تکذیب میکنیم و البته ما درصدد انتقامجویی نیستیم که شفای دل بیمارمان را شفاعت دل حضرت صدیقه طاهرا (س) بخشیدهایم. اما قصاص قاتل علی را خونی در رگهای فرهنگ جامعه میدانیم و تکیهگاهی امن برای تکرار نشدن این وقایع اجتماعی در کشورمان.

و با توجه به آیهٔ «ولکم فیالقصاص حیاه» قصاص قاتل علی، بهترین عمل برای گذشتن او از پل صراط است و برای جامعه چون مرهمی است که دردهای اجتماعی را درمان میکند.

لذا نظر به موج فزایندهٔ نگرانی امت حزبالله که از سراسر کشور به اینجانبان تماس گرفته و واز احتمال رضایت ما از قاتل ابراز نرانی میکنند، بدینوسیله رسما اعلام میداریم که از این پس هر گونه خبری مبنی بر رضایت ما از قاتل کذب محض بوده و ما برای احقاق حقوق جامعه در این مسئله مصر و مصصم هستیم.

آخر از دستگاه قضائی محترم کشور درخواست اشد مجازات را برای آقای «الف-شین» خواستاریم.
 والسلام و علیکم و رحمهالله
 
پدر و مادر «علی خلیلی» - ۲۱ اردیبهشت ۹۳

این مراسم که با استقبال خوب دانشگاهیان همراه شده بود، در ساعت ۱۳ به پایان رسید.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار