معصوم زادگان خبر داد

تیم تحقیق سریال جاویدالاثر متوسلیان به لبنان می‌رود/ خبرهایی از سریال «چمران»

رییس مرکز سیمافیلم درباره طرح‌های در حال ساخت این سازمان به ویژه دو سریال درباره شهید چمران و جاویدالاثر احمد متوسلیان توضیح داد.
کد خبر: ۱۸۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵ - 14May 2014

تیم تحقیق سریال جاویدالاثر متوسلیان به لبنان می‌رود/ خبرهایی از سریال «چمران»

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، محمدرضا معصومزادگان رییس مرکز سیمافیلم درباره پروِژههای در دست ساخت این سازمان گفت: در حوزه دفاع مقدس سیناپس کلی سریال جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان به کارگردانی حسن برزیده در حال نگارش است و قرار است یک فیلم سینمایی هم که بخشهایی از آن کاملا با سریال متفاوت است بر همین اساس ساخته شود.

وی ادامه داد: حدود 10 ماه است که تیمی از نویسندگان در حال نگارش کار هستند. البته عوامل لازم است برای ادامه کار سفری به خرمشهر داشته باشند؛ سفری که از خرمآباد شروع و به خرمشهر ختم میشود چون حاج احمد متوسلیان چهره برجسته فتح خرمشهر است و قبل از فتح خرمشهر نیز چهره برجسته عملیات فتح المبین بوده همچنین باید مجددا سفری تحقیقاتی به لبنان داشته باشند چون حاج احمد آقا در آنجا دستگیر شد. بعد از اینکه این تحقیقات تمام شود فکر میکنم نگارش سریال تا اواخر شهریور به پایان برسد.

21 قسمت از فیلمنامه سریال شهید چمران آماده شده است

معصومزادگان درباره سریال شهید چمران به مهر گفت: جلیل سامان هماکنون در حال پیگیری کار سریال شهید چمران است حدود 10 ماه است روی این پروژه تحقیق میکند و سیناپس 26 قسمت را نوشته است. فیلمنامه در شوراهای تخصصی و شوراهای نمایشی سیما مطرح شده و مواردی که به نظر میرسیده که باید مورد بررسی قرار بگیرند به نویسنده اعلام شده است. شهید چمران خاستگاهی دارد که از کودکی و نوجوانی با نهضت نفت آشنا میشود و در جوانی به آمریکا میرود سپس به مصر و از مصر به لبنان میرود و بعد به ایران بازمیگردد و در ایران وارد گروه جنگهای نامنظم و همچنین به مجلس وارد میشود. او بعدا در دهلاویه شهید میشود.

وی با اشاره به داستان شهید چمران بیان کرد: چمران زندگی بسیار پر فراز و نشیب و دراماتیکی داشته و جلیل سامان تاکنون بخشی از آنچه را که نوشته به ما ارائه داده است. سریال شهید چمران 36 قسمت است و برای ادامه تحقیقات نیاز است دوباره سامان به لبنان برود چون شهید چمران در لبنان بسیار تاثیرگذار بوده است قبل از عید هم سامان سفری به لبنان داشت و ما امیدواریم که تا پایان پاییز نگارش آن به اتمام برسد و همان زمان بتوانیم فاز اول این سریال و همچنین فاز اول سریال حاج احمد متوسلیان را شروع کنیم.

«چشم سوم» سعید سلطانی در ژانر پلیسی تا خرداد کلید میخورد

رییس مرکز سیمافیلم اضافه کرد: عوامل سریال «رنگ شک» به کارگردانی فریبرز عرب نیا نیز در حال بازگشت از بوشهر هستند و احتمالا تدوین همزمان هم میشود و تا دو ماه آینده کار به پخش میرسد. البته باید کنداکتور شبکهها را دید که چه زمانی را برای پخش مناسب میبینند.

معصومزادگان همچنین از پروژه پلیسی کارگردان «ستایش» خبر داد و گفت: تا اوایل خرداد کار سعید سلطانی با عنوان «چشم سوم» به تهیه کنندگی مهدوی و نویسندگی آرش قادری کلید میخورد. نگارش این کار تمام شده است و نقطه نظراتی روی دیالوگها وجود دارد که هنوز روی آن کار میشود. این سریال در حوزه پلیس و امنیت است و فیلمنامهای جذاب و اکشن دارد و در عین حال بسیار فنی و حرفهای نوشته شده است. بخشهایی از امکانات و توانمندیهای کشور را به تصویر میکشد و مردم با دیدن این کار میتوانند بفهمند چه کسانی با چه تلاشهایی امنیت اجتماعی را بوجود میآورند و با ایثار و فداکاری که به چشم دیده نمیشود، سعی در آرام کردن جامعه دارند. این کار در 30 قسمت 40 دقیقهای تولید میشود و این کار حدود 8 تا 9 ماه تصویربرداری خواهد داشت و احتمالا پخش آن به 94 برسد.

طرحها و مستندهای حوزه دفاع مقدس

وی درباره طرحهای حوزه دفاع مقدس نیز بیان کرد: طرح «صبح روز بعد» به نویسندگی بابک کایدان و تهیه کنندگی سعید سعدی است که با همکاری بنیاد روایت انجام میشود. محوریت این کار مادران شهیدان هستند مخصوصا مادر شهیدان افراسیابی که پنج شهید بودهاند. سیناپس کلی متن 26 قسمتی سریال نوشته شده و با چند کارگردان هم در این مورد صحبت شده است.

معصومزادگان اضافه کرد: مستندی هم در این حوزه داریم که به کارگردانی محمدعلی فارسی درباره همسران شهیدان خلبان نیروی هوایی ساخته میشود. امیدواریم که این مستند در ماه مبارک رمضان از شبکه دوم سیما پخش شود. این کار در 13 قسمت تولید میشود و در آن با 13 نفر از همسران شهدا مثل شهید فکوری، شهید خلعتبری، شهید ستاری گفتگو شده است.

رییس مرکز سیمافیلم در پایان خاطرنشان کرد: طرح دیگری در زمینه مذاکرات 5+1 داریم که سهیل کریمی روی آن کار میکند که از یک سال و نیم پیش سفرهایی را با هیئت مذاکرهکننده داشته است و فکر میکنم مونتاژ این کار نیز باید به تدریج آغاز شود. مستند دیگری هم با عنوان «چهارصدسال دخالت انگلیس در ایران» داریم که ارد عطارپور روی آن کار میکند تحقیقش به اتمام رسیده و تصویربرداری آن شروع خواهد شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار