حجت الاسلام رئیسی:

راه نجات بشری پیروی از امام علی(ع) است

معاون اول قوه قضائیه گفت: امام علی(ع) به عنوان قرآن ناطق الگوی همه جهان است و امروز راهکار نجات جوامع بشری، شناخت ایشان و تاسی و پیروی از این امام است.
کد خبر: ۱۸۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰ - 14May 2014

راه نجات بشری پیروی از امام علی(ع) است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجتالاسلام و المسلمین "سیدابراهیم رئیسی" معاون اول قوه قضائیه در مراسم گرامیداشت هفتمین روز شهدای گمنام شهرستان فردوس اظهار کرد: ارتباط امامت و امت، مردم و رهبری از ویژگیهای ممتاز جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: امروز آنچه در کشور داریم به برکت اطاعتپذیری و ولایتمداری مردم ایران اسلامی و گسترش همه خوبیها نیز در پرتو حکومت الهی و اسلامی است.

معاون اول قوه قضائیه و عضو مجلس خبرگان رهبری، پیش نیاز دوست داشتن امیرالمومنین(ع) را معرفت به ساحت مقدس آن حضرت دانست و تصریح کرد: محبت و دوست داشتن حضرت علی(ع) نخستین حق، اطاعت و فرمانبرداری از او دومین حق و نیز الگو قرار دادن آن حضرت سومین حق علی(ع) بر ماست.

رئیسی گمشده جهان بشریت که امروز چشم و گوش خود را بر بسیاری حقایق بسته است را شناخت سیره علی(ع) عنوان کرد و یادآور شد: علی(ع) به عنوان قرآن ناطق الگوی همه جهان است و امروز راهکار نجات جوامع بشری، معرفت علی(ع) و تاسی و پیروی از اوست.

وی گفت: همه زشتیها در پرتو سلطهگری رخ میدهد و هر روز شاهد پدیدهای جدید از نظام سلطه هستیم و همه قتلها، ترورها، کشتارها و تجاوزها نیز در پرتو حکومت ظلم و ستم اتفاق میافتد.

باید تحریمها و تهدیدها به فرصت تبدیل شود

معاون اول قوه قضائیه و عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: باید سیره حضرت علی(ع) برای سالکان طریق حق شناخته شود و مقام ولایت علی(ع) که از اهمیت و جایگاه ویژهای برخوردار است به جهانیان معرفی شود.

رئیسی، به خشکسالیهای پیاپی خراسان جنوبی اشاره و تصریح کرد: مردم ما به خوبی نشان دادهاند که بسیاری از تهدیدها و کمبودها را میتوانند به فرصت تبدیل کنند همان طور که در دوران هشت سال دفاع مقدس که در تحریم قرار داشتیم و تمام کفر در برابر ایران اسلامی ایستاده بود توانستیم به برکت هدایتهای حکیمانه امام و همت مردم به پیروزی دست یابیم.

وی یادآور شد: باید به توانمندیهای ملت، منابع و ذخایر اعتماد کنیم و به خودباوری در پرتو خداباوری بیش از پیش واقف شویم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار