تحرکات برخی گروهک‌ها به معنای ناامن بودن سیستان و بلوچستان نیست

رئیس کمیته امنیت ملی مجلس با اشاره به وضعیت امنیتی استان سیستان و بلوچستان گفت: تحرکات برخی گروهک‌ها به معنای ناامن بودن این استان نیست.
کد خبر: ۱۸۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴ - 14May 2014

تحرکات برخی گروهک‌ها به معنای ناامن بودن سیستان و بلوچستان نیست

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس "محمدرضا محسنیثانی" نماینده مردم سبزوار با اشاره به وضعیت امنیتی کشور به باشگاه خبرنگاران، گفت: وضعیت امنیتی ایران انصافا خوب است.

وی همچنین به امنیت استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: استاندار فعلی و قبلی و سایر مسئولان این استان و حتی اعضای کمیسیون امنیت ملی که از نقطه صفر مرزی استان سیستان و بلوچستان بازدید کردند و تا پاسی از شب در آنجا رفت و آمد داشتیم معتقدیم که هیچگونه مشکلی در این استان و جود ندارد.

رئیس کمیته امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: گاهی بحث گروههای معاند همچون "جیشالظلم" مطرح میشود و طبیعتا تحرکاتی انجام میدهند، ولی این به معنای ناامن بودن استان سیستان و بلوچستان نیست.

وی تاکید کرد: در این استان نیز ممکن است مثل سایر استانهای کشور اراذل اوباش وجود داشته باشد، بنابراین نمیتوان گفت استان سیستان و بلوچستان ناامن است.

"محسنیثانی" ادامه داد: استان سیستان و بلوچستان با دو کشورِ رها شده از لحاظ امنیت مرزی یعنی پاکستان و افغانستان همسایه است، بنابراین تعرضات مرزی و سوء استفادههایی وجود دارد که باید در ظرف زمانی و مکانی خود پیگیری شود.

یادآور میشود، جمهوری اسلامی ایران با یک میلیون و ۶۴۸ هزار و ۱۹۵ کیلومتر مربع مساحت حدود ۶ هزار کیلومتر مرز مشترک با کشورهای افغانستان، پاکستان، ارمنستان، ترکمنستان، ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان و همچنین حدود ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر نیز مرز آبی در دریای خزر، خلیج همیشه فارس و دریایی عمان دارد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار