سردار جلالی خبر داد

لزوم استقرار سامانه‌های پدافند غیر عامل در ۷ استان هسته‌ای کشور

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: استقرار سیستم‌های پایش تهدیدات و پدافند غیر عامل در هفت استان هسته‌ای کشور ضرورت دارد.
کد خبر: ۱۸۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳ - 14May 2014

لزوم استقرار سامانه‌های پدافند غیر عامل در ۷ استان هسته‌ای کشور

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار "غلامرضا جلالی" رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ظهر امروز در جلسه شورای پدافند غیر عامل استان فارس اظهار داشت: پدافند غیر عامل از آن رو ساده است که با زندگی بشر مخلوط بوده و همواره تهدید در زندگی انسان وجود داشته است.

وی افزود: بشر همواره در طول تاریخ اقداماتی انجام داده که در مقابل تهدیدات ایمن شود چنان که در همین اماکن باستانی شیراز موضوعات دفاعی قابل رویت بوده و برجها برای حفاظت در مقابل تهدیدات ساخته شده است.

جلالی ادامه داد: ۴۲ نوع تهدید طبیعی در دنیا ثبت شده که در کشور ما بخش زیادی از آنها وجود دارد.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل خاطرنشان کرد: آماده نبودن ما حوادث طبیعی را به بلا تبدیل میکند در صورتی که در تهدیدات غیر طبیعی، اراده دشمن بر ایجاد فاجعه است.

این مسئول تصریح کرد: تهدیدات نظامی بنا به فرموده مقام معظم رهبری از ما دور شده، اما به طور کامل رفع نشده است.

جلالی بیان داشت: تهدید مردممحور تهدیداتی است که دشمن در آن رویکرد جنگ بیقاعده را در دستور کار قرار میدهد و بر اساس آن هدایت مردم به سمت شورش یا جنگ ضد امنیتی و جنگ رسانهای فرهنگی در دستور کار قرار میگیرد.

به گفته وی، تهدیدات فناوری پایه نیز بر اساس پیشرفتهای فناوری به وجود میآید.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل خاطرنشان کرد: در تهدیدات سخت، اهداف غیر نظامی مانند زیرساختهای آب، برق، گاز و حتی صدا و سیما مهمتر از اهداف نظامی هستند.

احتمال خرابکارانه بودن مشکلات صنعت مرغ و زیتون

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: کاهش بکارگیری قدرت نظامی و افزایش قدرت نرم یک جریان کلی در تهدیدات جدید است.

این مسئول عنوان کرد: با توجه به نفوذ فناوری سایبر به تمام شئون زندگی، فضای مجازی در بسیاری موارد فضای موجود افراد و کشورها شده و امور استراتژیک و مهم نیز در همین حوزه از کیلومترها دورتر قابل تهدید است.

جلالی ادامه داد: تهدید سایبری تنها تهدید «آی تی» نیست بلکه الکترومغناطیس برای از کار انداختن ابزارهای الکترونیک یا جنگ الکترونیک را نیز شامل میشود.

وی عنوان کرد: تهدیدات هستهای، پرتوی یا بیولوژیک از عوامل تهدیدزایی هستند که باید مورد مطالعه قرار گرفته و آمادگی لازم برای خنثی کردن آنها ایجاد شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: انسان، دام، محیط، غذا و کشاورزی محورهای تهدیدات زیستی را تشکیل میدهند وگاه ترور رهبران دنیا از طریق عوامل زیستی به صورت خاموش انجام میشود.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل تصریح کرد: حملات زیستی برای ضربه زدن به اقتصاد کشورها وگاه فلج کردن آنها انجام میشود.

جلالی یادآور شد: این احتمال وجود دارد که حمله آفتی به زیتون رودبار که با پرورش مگس ویژهای انجام شده در شمار همین اقدامات باشد که باید تمام آن درختها کنده شده و دوباره کاشته شود.

وی ابراز داشت: یک سال و نیم قبل حملهای به مرغ تخمگذار ما انجام شد و تا مدتی تخم مرغ از خارج از کشور تامین میشد.

به گفته جلالی، بخش زیادی از آنفلوانزاهای دامی نیز در حالت خوشبینانه برای فروش واکسن و در حالت بدبینانه از طرف دشمن ایجاد میشود.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور متذکر شد: باید سیستمهای پایش و آزمایش کشور آنقدر قوی باشد که قدرت تشخیص بالا رود و گرنه در این حوزه هیچ کشور متخاصمی تا دههها اعلام نمیکند که ما چنین حملاتی را انجام دادیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار