فرمانده مرزبانی ناجا:

گروهبان دانایی‌فر زنده است

فرمانده ستاد مرزبانی نیروی انتظامی گفت: بر اساس دلائل و قرائنی که داریم گروهبان "جمشید دانایی‌فر" از مرزبانان ربوده شده به دست گروهک تروریستی جیش‌الظلم زنده است.
کد خبر: ۱۸۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۸ - 14May 2014

گروهبان دانایی‌فر زنده است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار "حسین ذوالفقاری" فرمانده ستاد مرزبانی ناجا پیش از ظهر امروز در حاشیه معارفه فرمانده جدید مرزبانی استان هرمزگان، در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت گروهبان "جمشید داناییفر" از مرزبانان ربوده شده ایرانی، اظهار داشت: بر همین اساس تلاشهای مختلفی خصوصا در عرصه دیپلماتیک در جریان است تا بستر آزادی وی فراهم شود.

وی با بیان اینکه دولت پاکستان جلسه اختصاصی برای تامین امنیت مرز دو کشور به ریاست نخست وزیر این کشور را تشکیل داده است، بیان داشت: ماحصل این مذاکرات توسعه روابط امنیتی خصوصا در نقاط مرزی به منظور مقابله با اشرار و گروهکهای مسلح است.

فرمانده ستاد مرزبانی نیروی انتظامی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر بهکارگیری سرباز در نقاط حساس مرزی و انتقادات مطرح شده پیرامون این موضوع، خاطرنشان کرد: اینگونه اظهارنظرها غیر تخصصی است و کلیه سربازانی که در مرزها خدمت میکنند، علاوه بر آموزشهای قبل از اعزام به مرز، به طور روزانه نیز در حال آموزشهای تخصصی هستند.

وی اضافه کرد: براساس تعریف سازمانی بخشی از ماموران مرزبانی را سرباز و بخش دیگری را نیروهای کادر تشکیل میدهند و مبنای عملکرد ما براساس میزان نیرویی است که در اختیار قرار میگیرد.

سردار ذوالفقاری همچنین با اشاره به تغییر شگردهای گروهکهای تروریستی در اعمال خرابکارانه، یادآور شد: برخی از این شگردها حتی برای نیروهایی که ۲۰ سال سابقه فعالیت در مرز دارند، هم جدید است.

فرمانده ستاد مرزبانی نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: به موازات توسعه آموزشها و تجهیز به امکانات روز، براساس شگردهای جدید تبهکاران و متناسب با این روند در حال آموزش نیروهای خود هستیم.

وی در همین راستا به استفاده تروریستها از بمبهای ریموتدار کنار جادهای اشاره کرد و گفت: استفاده از چنین امکاناتی نشان میدهد کار پلیس در برخورد با گروهکها باید مجهز به فنآوری روز باشد تا آسیبپذیری نیروها کاهش یابد.

فرمانده ستاد مرزبانی نیروی انتظامی همچنین گفت: به منظور تامین امنیت مرزها در استان سیستان و بلوچستان مرزبانی پوشش امنیتی خود را به میزانی توسعه داده است که تقریبا در مناطقی که قبلا تحت پوشش نبود هم نظارت جدی دارد.

وی در پایان از کاهش ورود مواد مخدر به کشور خبر داد و گفت: میزان کشفیات نیز در قاچاق سوخت و کالا، اسلحه، مشروبات الکلی و همچنین دستگیری افراد غیرمجاز نسبت به سال قبل از ۵۱ تا ۲۰۰ درصد افزایش یافته که دلیل عمده آن توسعه فعالیتهای ناجا هم در بحث تجهیزات و هم اقدامات عمرانی در مرزهاست.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار