مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان عنوان کرد

نقش مهم هیئت‌های عزاداری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: هیئت‌های عزاداری نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه‌ دارند و جبهه‌های ما پر از انسانهای هیئتی و عاشق امام حسین(ع) بود.
کد خبر: ۱۹۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳ - 16May 2014

نقش مهم هیئت‌های عزاداری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از کرمان، نخستین یادواره شهید "محمد جمالی پاقلعه" از شهدای مدافع حرم حضرت زینب(س) با حضور جوانان هیئتی در مسجد امام حسن مجتبی(ع) خیابان فیروزآباد کرمان برگزار شد.
 
سرهنگ "محمد مهدی ابوالحسنی" مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمان در این آیین با اشاره به این که شهید جمالی نخستین شهید کرمانی مدافع حرم حضرت زینب(س) میباشد، گفت: مدافعان حرم حضرت زینب(س) برگزیدهترین و بهترین انسانها هستند.
 
وی در ادامه بیان کرد: هیئتهای عزاداری  نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دارند و در هیئتهای عزاداری باید حقانیت عزای خاندان نبوت از سینهزنی و عزاداری فراتر باشد و جبهههای ما پر از انسانهای هیئتی و عاشق امام حسین(ع) بود.
 
سرهنگ ابوالحسنی با اشاره به اینکه اگر عزاداری سبب شود تا فهم ما به درجهای از فهم اهلبیت(ع) برسد، آن زمان هیئت اثر دارد، افزود: خداوند به ما اذن سینهزنی و عزاداری برای اهلبیت(ع) به ویژه حضرت سیدالشهدا(ع) را میدهد پس چه بهتر که این اذن به اذن یاوری اهلبیت(ع) هم تبدیل شود.
 
وی تصریح کرد: شهدا اذن مدافع بودن و یاور بودن اهلبیت(ع) را که درجهای بالاتر از سینهزنی و عزاداری برای آنها است از خداوند دریافت کردند و شهید "محمد جمالیزاده" در جنگ حق علیه باطل در سوریه فریاد عدالتخواهی شیعیان را سر داد و از شهدای مدافع حرم شد.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمان با اشاره به اینکه زیرساخت یک انسان شجاع، مدافع و مجاهد، هیئتی بودن است، عنوان کرد: در جنگ تحمیلی هم همینگونه بود، شهدا در مرحله اول هیئتی بودند و بعد از همین هیئتها رزمنده و مجاهد فیسبیلالله شدند.
 
وی با بیان اینکه جهادگری و مجاهد بودن است که ما را به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) میرساند، خاطرنشان کرد: هیئت عزاداری خط اول شهادت است و انتهای هیئت باید به شهادت ختم شود که زیبا شود.
 
سرهنگ ابوالحسنی با اشاره به اینکه از خداوند بخواهید که حسرت شهادت را در دلمان قرار دهد، گفت: سردار شهید محمد جمالیزاده حسرت شهادت را از دوران دفاع مقدس در سینه داشت که پس از چند سال خود را به سوریه رساند و در دفاع از حرم زینب (س) به دیدار حق شتافت.
 
وی شهدا را نشانی درب بهشت معرفی کرد و گفت: شهدا عبد خداوند بودند و خدا در لحظه لحظه زندگی آنها حضور داشت و هر کار را که انجام میدادند، برای رضای خدا بود.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمان افزود: شهدا معرفت به ولایت داشتند که طهارت آنها حفظ شد و جاودانه شدند.
 
پخش فیلم مستند از شهید جمالی، قرائت دکلمه توسط دختر شهید جمالی و مداحی از دیگر برنامههای این مراسم بود.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار