معاون وزیر راه:

قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه و وزارت راه ۶۲۰ کیلومتر راه روستایی می‌سازند

معاون راه روستایی وزارت‌ راه گفت: معاونت راه‌ روستایی وزارت راه و قرارگاه مرکزی محرومیت‌زدایی سپاه، توافق کردند ۱۰۰۰ کیلومتر راه روستایی با مشارکت طرفین در مناطق محروم ساخته شود که در گام اول ۲۰۰ میلیارد تومان توسط دو طرف برای ساخت ۶۲۰ کیلومتر راه اختصاص یافت.
کد خبر: ۱۹۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷ - 16May 2014

قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه و وزارت راه  ۶۲۰ کیلومتر راه روستایی می‌سازند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "سیدحسین میرشفیع" در گفتوگو با فارس، اظهار کرد: به تازگی قرارگاه مرکزی محرومیتزدایی سپاه، توافقی با معاونت راه روستایی وزارت راه و شهرسازی منعقد کرد مبنی بر اینکه ۱۰۰۰ کیلومتر راه روستایی با اولویت مناطق محروم و مستضعف در کشور ساخته شود.

وی ادامه داد: در گام اول مقرر شده است ۶۲۰ کیلومتر راه روستایی ساخته شود؛ در این راستا ۲۰۰ میلیارد تومان به صورت مشارکتی به این پروژه تزریق شد که ۱۰۰ میلیارد تومان از این رقم توسط سپاه پاسداران و ۱۰۰ میلیارد تومان آن توسط وزارت راه و شهرسازی تأمین میشود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: مناطقی که برای اجرای این پروژه جادهسازی راه روستایی انتخاب کردهایم، از محرومترین مناطق کشور است تا خدمتی به مردم ضعیف آن مناطق داشته باشیم.

میرشفیع بیان کرد: پروژه مذکور از قراردادهای قبلی معاونت راه روستایی با سپاه پاسداران متفاوت است و قرارگاه مرکزی محرومیتزدایی سپاه، این ۱۰۰ میلیارد تومان سهم خود را از محل منابع خود تأمین خواهد کرد.

* زیرسازی و ابنیه فنی توسط سپاه و تأمین قیر و آسفالت توسط وزارت راه

وی در مورد نحوه اجرای این پروژه ساخت راه روستایی در مناطق مستضعف، بیان کرد: زیرسازی و اجرای ابنیه فنی جاده، بر عهده سپاه است و تأمین منابع مورد نیاز برای آسفالت و قیر توسط وزارت راه و شهرسازی انجام میشود.

معاون ساخت و نگهداری راه روستایی یادآور شد: این توافقنامه برای ساخت راه روستایی تا سقف ۱۰۰۰ کیلومتر است اما فعلاً برای شروع عملیات، اجرای ۶۲۰ کیلومتر راه روستایی در مناطق محروم را در نظر گرفتهایم و در مرحله دوم برای تکمیل ۱۰۰۰ کیلومتر راه روستایی گام بر میداریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: قیر مورد نیاز این ۱۰۰۰ کیلومتر راه روستایی توسط معاونت ساخت و نگهداری راه روستایی تأمین میشود.

*مدتزمان اجرای توافقنامه وزارت راه و قرارگاه محرومیتزدایی سپاه۱۵ ماه است

میرشفیع با بیان اینکه این قرارداد به صورت مشارکتی و پنجاه - پنجاه است، اضافه کرد: مدت زمان این توافقنامه ۱۵ ماه است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این توافقنامه از اردیبهشتماه جاری عملیاتی شده است، بیان کرد: در حال انجام مطالعات پروژهها هستیم و نقشهها را تهیه میکنیم زیرا تهیه مشخصات جادهها، بر عهده وزارت راه و شهرسازی است.

* ساخت راه روستایی در مناطق محروم تهاجم گسترده سپاه به محرومیت است

معاون ساخت و نگهداری راه روستایی با بیان اینکه این پروژه در واقع یک تهاجم گسترده سپاه به محرومیت است، افزود: از همکاری و فعالیت سپاه پاسداران برای محرومیتزدایی قدردانی میکنیم زیرا تأمین چنین منابعی در شرایطی که جزء وظایف آنها تعریف نشده، امری قابل قدردانی است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار